۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹

"تونل‌توحید همچون لوله‌بخاري است"

عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران نسبت به بسته بودن تونل توحيد پس از يكسال از افتتاح در ساعاتي از روز، تذكر داد.
کد خبر : ۱۹۷۹۹

به گزارش ايسنا، پروين احمدي‌نژاد با اشاره به بسته بودن تونل توحيد پس از افتتاح كه همچنان در ساعاتي از روز ادامه دارد، گفت: انتظار مي‌رفت اين تونل در ۲۴ ساعت شبانه‌روز براي استفاده مردم آزاد باشد، در حالي‌كه ديده مي‌شود، تونل در ساعات خاصي بسته مي‌شود.

وي خواستار توضيح قانع‌كننده‌اي براي اين منظور از سوي شهرداري شد و افزود: بررسي دقيقي از نحوه سرويس‌دهي تونل توحيد به شورا ارايه شود.

مهدي چمران ـ رييس شوراي شهر تهران ـ نيز در همين رابطه اظهار كرد: قرار بود، شهرداري توضيحاتي درباره چگونگي نصب اگزوفن‌هاي تونل به شورا ارايه كند تا بدانيم تصفيه هواي تونل چگونه صورت مي‌گيرد، اما هنوز گزارشي ارايه نشده است.

به گزارش ايسنا، جعفر تشكري هاشمي ـ معاون ترافيك شهردار تهران ـ در پاسخ به اين مساله، گفت: هم‌اكنون تاسيسات الكترونيكي و هوشمند در حال نصب‌شدن است و با توجه به تغييرات دوره‌اي تونل كه در زمان عبور و مرور بسيارسخت است، نمي‌توان كاري را انجام داد و به همين دليل تونل بايد زماني مسدود شود كه اين كار را در ايام تعطيل و نيمه‌هاي شب انجام مي‌دهيم و در طول روز نيست.

تشكري به لكه‌گيري تونل توسط معاونت فني و عمران اشاره كرد و گفت: بسته‌شدن تونل توحيد همانند تونل رسالت براي ترميم تونل است و اين روند تمام نمي‌شود.

معاون ترافيك شهردار تهران وضعيت تونل توحيد را نرمال اعلام كرد و گفت: درحال مذاكره با محققان براي نصب دستگاه تجزيه شيميايي در تونل هستيم تا كيفي‌سازي هواي تونل به بهترين شكل ممكن صورت گيرد.

به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: در صورت تمايل جدول ترميم تونل توحيد و رسالت در ساعات مختلف در اختيار شورا قرار مي‌گيرد.

همچنين حسن بيادي ـ نايب رييس شوراي شهر تهران ـ تونل توحيد را با توجه به آلودگي كه دارد، شبيه لوله بخاري خواند و گفت: يكسال از افتتاح اين تونل گذشته، اما نه تنها مشكلات آن حل نشده، بلكه قيمت تمام‌شده آن را هنوز اعلام نكرده‌اند.

وي اضافه كرد: تونل توحيد خيرات و بركات زيادي داشته كه قابل انكار نيست، اما اين كه پيمانكاران و طراحان در مورد تهويه آن اشتباه كرده‌اند، كاملا مشخص است و بايد مهندساني كه در ساخت تونل اشتباه كرده‌اند معرفي شوند.

بيادي تصريح كرد: بايد حقيقت به مردم گفته شود، چرا كه هنوز يكسال پس از افتتاح تونل اين مجموعه تبديل به لوله بخاري شده كه آلودگي در آن كاملا محسوس است و ديواره‌هاي تونل سياه شده است.

به گزارش ايسنا، حمره شكيب ـ رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران ـ هم دراين ‌باره گفت: در زمان احداث تونل و پس از بازديدها بارها اشكالات فني را اعلام كرديم اما توجهي نشد و برعكس تذكرهاي ما را به حاشيه كشيدند و پاسخ ندادند.

شكيب تاكيد كرد: هنوز قيمت تمام‌شده تونل توحيد اعلام نشده و براي پروژه‌اي كه با ۱۴۸ ميليارد تومان آغاز شده، ۶۰۰ ميليارد تومان هزينه رسمي شده است و براي بسياري از بخش‌هاي آن مناقصه‌اي برگزار نشده و اين ميزان تفاوت قيمت هم داشته است!