۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

طرح توسعه‌ ۵ ساله‌ نتانیاهو چیست؟

کابینه رژیم صهیونیستی قصد دارد طرح توسعه‌ ۵ ساله‌ای را در جنوب سرزمین‌های اشغالی به اجرا در آورد.
کد خبر : ۱۹۸۰۲۱
صراط: کابینه رژیم صهیونیستی قصد دارد به منظور آرام کردن نارضایتی‌ها در جنوب سرزمین‌های اشغالی که به دنبال جنگ غزه، افزایش یافته است، طرح توسعه‌ ۵ ساله‌ای را در این منطقه به اجرا در آورد.

به نقل از روزنامه «جروزالم‌پست»، کمتر از یک ماه بعد از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه، کابینه این رژیم قصد دارد امروز (یکشنبه) طرح توسعه‌ای به ارزش 2 میلیارد شِِکِل (واحد پول اسرائیل) را مورد بررسی قرار دهد؛ طرحی که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل مدعی است پیامی شفاف به حماس خواهد داد.
 
نتانیاهو در نشستی با روسای شوراهای محلی، گفت، این طرح توسعه 5 ساله (2015-2020) خواستار بزرگترین سرمایه‌گذاری در جنوب سرزمین‌های اشغالی است.
 
بر اساس این گزارش، علاوه بر ساخت بیمارستان جدید در «بعر شبع» (یکی از شهرهای واقع در جنوب اراضی اشغالی) و تقویت خدمات بهداشتی در جنوب سرزمین‌های اشغالی، این طرح خواستار ایجاد پایگاه آنلاین تجاری برای ارتقا تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی برای مشاغل کوچک و متوسط در این منطقه است. این طرح، به مشاغل یاری می‌رساند تا کالاهای خود را به طورت آنلاین به فروش رسانند؛ اقدامی که باعث افزایش بالقوه فروش آنها می‌شود و به آنها کمک می‌کند تا خسارت خود در بحران تابستان امسال را جبران کنند.
 
بحث طرح توسعه رژیم صهیونیستی برای جنوب سرزمین‌های اشغالی همزمان با تظاهرات ساکنان این منطقه مطرح شد. تظاهرات‌کنندگان در این تجمع از کابینه این رژیم خواستند از نادیده گرفتن این منطقه دست بردارند، از محلی‌ها حفاظت کنند و برای اوضاع غزه، راه‌حل دیپلماتیک بیابند.
منبع: فارس