۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵

اسرائیل سازمان دفاع سایبری تشکیل داد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه سازمان دفاع سایبری را با هدف حفاظت از سامانه‌های نظامی و غیر نظامی اسرائیل را تشکیل داد.
کد خبر : ۱۹۸۲۲۰
صراط: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در حالی از تشکیل سازمان دفاع سایبری خبر داده است که نتانیاهو پیش از این ایران را به دست داشتن در حملات مکرر سایبری به اسرائیل متهم کرده است. این حملات سایبری به خصوص در جنگ 50 روزه اسرائیل با حماس در جولای و اوت به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نتانیاهو در نشست هفتگی کابینه اسرائیل گفت که سازمان جدید نه تنها مسئول حمایت و حفاظت از تاسیسات و سازمان های مرتبط با دفاع است بلکه مسئول دفاع از اسرائیلی‌ها نیز علیه حملات سایبری خواهد بود.

موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل نیز تاکید کرد که اسرائیل هدف حمله الکترونیکی توسط یک دولت دشمن، گروه های تروریستی و هکرهایی قرار گرفته است که ارتش و مکان های اقتصادی را هدف حمله خود قرار داده اند ولی این حملات تاکنون خسارت جدی به همراه نداشته است.

صنعت سایبری اسرائیل در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته به طوری که نیمی از 200 شرکت و 20 مرکز توسعه و تحقیق سایبری توسط شرکت های چند ملیتی از سال 2010 میلادی تاکنون راه اندازی شده است.

منبع: تسنیم