۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

دیدار ظریف با دبیرکل اتحادیه عرب

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه وحدت جهان اسلام و پرهیز جدی از موضوعات فرقه‌ای و طائفه‌ای حائز اهمیت است گفت: وجهه جهان اسلام هدف قرار گرفته و طرح بحث‌های اختلاف برانگیز میان شیعه و سنی به انحراف کشاندن مبارزه با تروریسم و افراطی گری جاری است.
کد خبر : ۱۹۸۲۸۹
صراط: ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب امروز در نیویورک پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای، فعالیت‌های تروریستی و افراطی و موضوع ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
 
در این ملاقات که در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان صورت گرفت ظریف خاطر نشان ساخت: باید همه کمک کنیم تا مشکلات جاری مرتفع شود و شرایط امروز بویژه فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه نیازمند گفت‌وگو و همکاری و مسئولیت پذیری است.
 
وی وحدت جهان اسلام و پرهیز جدی از موضوعات فرقه‌ای و طائفه‌ای را حائز اهمیت شمرد و گفت: وجهه جهان اسلام هدف قرار گرفته و طرح بحث‌های اختلاف برانگیز میان شیعه و سنی به انحراف کشاندن مبارزه با تروریسم و افراطی گری جاری است.
 
وزیر خارجه کشورمان آمادگی و عزم ایران برای گفت‌وگو و همکاری با کشورهای منطقه برای رفع تهدید جاری را مورد تاکید و اعزام معاون عربی و افریقائی وزارت امور خارجه به عربستان را گامی برای کمک به حل مسائل منطقه و تقویت زمینه‌های همکاری توصیف کرد.
 
«نبیل العربی» در این ملاقات ضمن بیان نتایج نشست اخیر وزرای خارجه اتحادیه عرب اظهار داشت: متاسفانه فعالیت تروریست‌ها علیه مسلمانان و بنام جهان اسلام صورت می گیرد و باید همه تلاش کنیم مانع این خطر فراگیر شویم.
 
ظریف و «نبیل العربی» تداوم تماس‌ها و رایزنی پیرامون روند تحولات و مقابله با تروریسم و بررسی راه‌های حل معضل جاری و کمک و همکاری در این زمینه را مورد تاکید قرار دادند.
منبع: فارس