۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۸
احمدی‌مقدم: سیاست نیروهای مسلح تیم‌داری در ورزش حرفه‌ای نیست

پیشنهاد فرمانده ناجا درباره باشگاه پاس

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مورد شایعه بازگشت باشگاه پاس به تهران، گفت: این مسئله را باید از صاحبانش بپرسید.
کد خبر : ۱۹۸۵۱۵
صراط: فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: در سیاست‌های نیرو‌های مسلح تیم‌داری در ورزش حرفه‌ای نیست.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مورد شایعه بازگشت باشگاه پاس به تهران، گفت: این مسئله را باید از صاحبانش بپرسید.

وی در مورد اینکه صاحب باشگاه پاس نیروی انتظامی است،‌ گفت: این باشگاه متعلق به نیروی انتظامی بود و ما آن را واگذار کردیم و دیگر در اختیار ما نیست. ضمن اینکه نیروهای مسلح در سند ورزشی‌شان حق حضور در ورزش‌های حرفه‌ای را ندارند، البته در مسابقات قهرمانی می‌توانند شرکت کنند همان سال هم در اثر همین تصمیم باشگاه پاس را واگذار  کردیم. ملوان به همین ترتیب، صبا هم رفت. فجر سپاسی هم اتفاقاتی افتاد که باقی ماند که آن هم قرار بود واگذار شود.سیاست‌های نیروی مسلح این است که در سطح حرفه‌ای باشگاه‌داری نکنند و این باشگاه‌ها واگذار شدند. اکنون هم آن سیاست تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: همان زمان هم به پیشکسوتان باشگاه پاس پیشنهاد دادیم و خودم خواهان واگذاری باشگاه به آنها بودم، اما آنها داوطلب نشده‌اند اگر آنها آمادگی داشته باشند که بیایند ما هم حاضریم به آنها کمک کنیم که این تیم را برگردانند و احیاء کنند و افتخارآفرینی کنند و چیز خوبی است اما نیروی انتظامی نه منابع مالی در اختیار دارد که این تیم را بیاورد و نه جزو سیاست‌های نیروهای مسلح، تیم‌داری است.

فرمانده کل نیروی انتظامی در مورد اینکه حسین فرکی اظهار داشته سردار احمدی‌مقدم خودش فوتبالی و همبازی غلامحسین مظلومی بوده، گفت:‌ در حد ورزش سرگرمی نه ورزش ... چون غلامحسین مظلومی برای تیم پیرمردها می‌آمدند و در خدمتشان بودیم و ورزش می‌کردیم. انشالله که خدا غلامحسین مظلومی را هم که در بستر بیماری است شفا بدهد.
منبع: فارس