۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

دیدار ظریف با نماینده سازمان ملل در سوریه

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به ورود گروه تروریستى داعش به سوریه گفت: مبارزه با تروریسم که جمهورى اسلامى ایران از ابتدا بر اولویت آن تاکید داشت، امروز به اولویت جامعه بین‌المللى تبدیل شده است.
کد خبر : ۱۹۸۸۲۳
صراط: "دمیستورا" نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، عصر روز سه شنبه ۱ مهرماه با حضور در محل اقامت "محمدجواد ظریف" با وزیرامور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون تحولات مربوط به سوریه گفتگو و تبادل نظرکرد.   
 
ظریف در این دیدار ضمن استقبال از آغاز به کار دمیستورا، اقدامات اولیه وى جهت تبادل نظر با مقامات سوریه و کلیه اقشار و گروه‌هاى سورى جهت نیل به یک مصالحه سیاسى فراگیر را گامى در جهت درست توصیف و بر ضرورت فعالیت موثر و بی‌طرفانه نماینده سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد.   
 
ظریف با اشاره به ورود گروه تروریستى داعش به سوریه اظهار داشت: مبارزه با تروریسم که جمهورى اسلامى ایران از ابتدا بر اولویت آن تاکید داشت، امروز به اولویت جامعه بین‌المللى تبدیل شده است.   
 
دمیستورا نیز در این دیدار گفت: براى دستیابى به یک مصالحه فراگیر در سوریه باید با تمامى طرف‌ها به رایزنی پرداخت.
 
وى افزود: بر همین اساس در سفر اول خود به سوریه با بشار اسد و مسئولین دولتى از یک سو و با مخالفین میانه رو و جامعه مدنى از سوى دیگر ملاقات و گفتگو کردم.   
 
نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به سفرهاى آتى خود به کشورهاى منطقه تاکید کرد: این سفر‌ها براى رایزنی و درک بهتر نظرات کشور‌ها از جمله ایران در باره عناصر اصلى دستیابى به مصالحه سیاسى فراگیر صورت مى گیرد.   
 
شایان ذکر است؛ ظریف همچنین امروز با وزرای خارجه ارمنستان و بولیوی نیز دیدار و در باره آخرین تحولات منطقه، روند مذاکرات هسته‌ای و راههای توسعه مناسبات فی‌مابین به گفتگو و رایزنی پرداخت.