۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

موادمخدر سفر مکه چند ایرانی را منتفی کرد؟

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه متأسفانه مشکل مواد مخدر یکی از معضلات جدی ما در موسم حج است، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ نفر از سراسر کشور به دلیل مشکل مواد مخدر از رفتن به خانه خدا بازماندند.
کد خبر : ۱۹۸۸۵۴
صراط: معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه متأسفانه مشکل مواد مخدر یکی از معضلات جدی ما در موسم حج است، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ نفر از سراسر کشور به دلیل مشکل مواد مخدر از رفتن به خانه خدا بازماندند.

ناصر خدر نژاد که هم‌اکنون در مدینه منوره به سر می‌برد گفت: متاسفانه مشکل مواد مخدر یکی از معضلات جدی ما در موسم حج است و تاکنون بیش از 50 نفر از زائران از سراسر کشور به دلیل حمل مواد مخدر از اعزام به خانه خدا بازماندند.

وی ادامه داد: این در حالی است که هنوز پروازهای برخی از شهرهای ما آغاز نشده است و اگر ما بتوانیم مشکل آنها را حل کنیم با پروازهای بعدی اعزام می‌شوند اما اگر آنها مشکل اعتیاد داشته باشند ویزای آنها لغو شده و افرادی که در لیست انتظار هستند جایگزین آنها می‌شوند.

معاون سازمان حج و زیارت ادامه داد: خوشبختانه بجز این موضوع در موسم حج امسال تاکنون مشکل خاصی مشاهده نشده است و در بازدیدهایی که به همراه سرپرست حجاج ایرانی از هتل‌ها انجام داده‌ایم شاهد هستیم که همه زائران از روند اجرایی حج امسال ابراز رضایت کردند.

خدر نژاد ادامه داد: بحث انعقاد قرارداد برای مسکن و هتل در سال آینده در مدینه منوره را آغاز کردیم و امیدوار هستیم با توجه به مشکل کمبود هتل در مدینه، بتوانیم تا پایان عملیات حج، موضوع اجاره هتل‌های مدینه را به پایان برسانیم و به دنبال این هستیم که هتل‌های جدید را در گردونه خدمت‌رسانی به زائران قرار دهیم.

وی همچنین به بحث تغذیه زائران اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه امسال نیروهای بسیار مجربی را برای آشپزخانه‌ها انتخاب کرده‌ایم، این افراد تنوع غذایی را در دستور کار خود قرار دادند و در نظرسنجی انجام شده تاکنون زائران از بخش تغذیه بیش از 93 درصد ابراز رضایت کردند که امیدوار هستیم این روند تا پایان عملیات حج ادامه یابد.

معاون سازمان حج و زیارت درخصوص حمل و نقل زائران نیز گفت: خداروشکر تاکنون وضعیت بسیار خوبی را در این زمینه داشته‌این و هیچ شکایتی در این مورد تا این لحظه به ما نرسیده است و این نشان می‌دهد خدمت‌رسانی شرکت‌هایی که با آنها قرارداد داشته‌ایم تا این لحظه به خوبی انجام شده است.
منبع: فارس