۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳

مسجد همجنسگرایان بسته می‌شود؟

مقامات محلی دومین شهر آفریقای جنوبی، مسجدی که قوانین مخالف احکام اسلام را مجاز اعلام کرد تعطیل می کنند.
کد خبر : ۱۹۹۰۲۷
صراط: در حالی که مسلمانان آفریقای جنوبی به افتتاح یک مسجد منحرف در دومین شهر این کشور اعتراض دارند، مقامات محلی در نظر دارند تنها به دلیل "مسائل فنی و قوانین شهری" این مسجد را تعطیل کنند.

"مسجد آزاد" که در خیابان "لِستر وین برگ" شهر "کیپ تاون" قرار دارد و اولین نماز در آن روز جمعه گذشته ــ 28 شهریور 1393 ــ اقامه شد برخی قواعد معروف اسلامی را زیر پا گذاشته است؛ مانند اینکه زنان در آن امام جماعت می شوند و یا در آن با همجنس‌گرایان مدارا می‌شود!

اما شهرداری کیپ‌تاون می‌گوید این مسجد به‌ خاطر نداشتن پارکینگ و مجوز ساخت ــ نه به دلیل این مسایل غیر اسلامی ــ قوانین شهر را نقض کرده است و باید تعطیل شود.

گنیف هندریکز، یک عضو شورای شهر نیز گفته است: "بستن این مسجد به خاطر "یک نوع سرکوب قرون وسطایی" نیست. بعضی از اعضای شورای شهر که مسلمان هستند نمی‌خواهند از این مسئله بیشتر از آنهایی دفاع کنند که مسلمان نیستند. ولی حرف آخر این است که باید مطمئن بود که قوانین رعایت می‌شوند".

هندریکز اضافه کرد: "باید قبل از اینکه یک مسجد راه‌اندازی شود مسائل ایمنی و سلامتی را در نظر گرفت. ضمنا هارگی موسس این مسجد برای تبدیل این ساختمان از یک فروشگاه به مسجد، از شهرداری اجازه نگرفته بود.

البته موسس این مسجد گفته است: "شهرداری در کوشش است که با استفاده از بهانه‌های مسخره قانونی مسجد را ببندد و من یا شخص دیگری در معرض تهدید آنها نیستیم".

هارگی ادامه داده: "ما در این کشور آزادی مذهب و بیان داریم. هیچکس حق ندارد به دیگری بگوید به چه چیزی اعتقاد داشته باشد. این مسجد، مسجد برابری جنسیت‌هاست، با آزادی عمل کامل و مستقل است و اینطور باقی خواهد ماند".

«دکتر تاج هارگی ـ Dr. Taj Hargey» متولد شهر کیپ تاون است که اکنون به دلیل گشایش این مسجد در معرض انتقادات بسیاری از سوی جامعه مسلمین قرار گرفته است.

هارگی درمورد این مسجد می‌گوید: این اولین مسجد فرا جنسیتی٬ فرا فرقه‌ای و فرا قبیله‌ای در آفریقای جنوبی است که آماده ارائه خدمات به همه مسلمانان خواهد بود.

به گفته وی در این مسجد ائمه جماعات زن به امامت نمازگزاران خواهند پرداخت؛ همجنس گراها فعالیت خواهند کرد؛ و غیر مسلمانان با مسلمانان ازدواج می‌کنند!

وی که استاد مطالعات اسلامی و تاریخ آفریقای دانشگاه آکسفورد می‌باشد با رد تلویحی آیات قرآن کریم درباره حرمت لواط و همجنس‌بازی گفته است: اگر چه من زندگی همجنس‌گرایانه را تایید نمی‌کنم٬ اما آن را محکوم نیز نخواهم کرد!

تاج هارگی که در سال ۲۰۰۹ نیز از سوی یک روزنامه اسلامی انگلستان متهم به کفر شده بود افتتاح مسجد باز در کیپ تاون را یک انقلاب دینی در این شهر عنوان کرد و بی توجهی خود به احکام اسلامی را اینگونه ادامه داد که: این مسجد شرایط ازدواج زنان مسلمان را با مردان سایر ادیان را فراهم می‌کند!ه است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا زنان می‌توانند در مسجد باز امامت نماز جمعه را به عهده گیرند گفته است: اگر مردانی با شایستگی و شرایط انتخاب شدن به عنوان امام جماعت در جمع حضور نداشته باشند، مانعی ندارد.

خبر افتتاح مسجد باز در حالی منتشر شده است که شورای قضایی مسلمانان آفریقای جنوبی در حال انجام تحقیقات در مورد تأسیس این مسجد است و تعدادی از مسلمانان نیز در مخالفت با آن تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.



منبع: ابنا