۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۷
مروری بر حملات اخیر به یک کارگردان

درد منتقدان حاتمی‌کیا فتنه است!

ظاهرا جناح حامی فتنه و اصلاح طلبان تحمل ذره ای حرف منتقدانه را ندارند و جتی اگر حاتمی کیا به صراحت گفته باشد به موسوی و روحانی رای داده، هم حق هیچ اظهارنظر متفاوتی ندارد!
کد خبر : ۱۹۹۰۹۵
گروه فرهنگی صراط - رسانه دولتی انگلیس هم نتوانست عصبانیت خودش از ابراهیم حاتمی‌کیا را محفوظ نگه دارد!

به گزارش گروه فرهنگی صراط، پس از اظهارات اخیر ابراهیم حاتمی‌کیا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، موج جدیدی از حملات رسانه‌ای از سوی گروه‌ها و رسانه‌های لیبرال و غربگرا به این فیلمساز دفاع مقدس آغاز شد. بی‌بی‌سی فارسی نیز یکی از رسانه‌های مهاجم به حاتمی‌کیاست که در گزارشی نوشته است: «هرچند حاتمی‌کیا ترجیح می‌دهد پشت تریبون‌ها خود را مستقل، بی‌‌پشت و پناه و صرفا سخنگوی «بچه‌های جنگ» معرفی کند و از جریان‌های سیاسی اعلام برائت کند؛ اما شواهد حاکی از همراهی و همسویی او با یک جناح سیاسی کاملا مشخص است». در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «حاتمی‌کیا البته مصر است که دو دوتا را، چهارتا نمی‌داند و اهل حسابگری نیست اما در سینمای ایران، حساب فیلم‌ها هرگز از جنجال‌های سیاسی پیرامون آنها و سازندگانشان جدا نبوده؛ در نتیجه شاید حواشی از این دست و همراهی او با جریان اصولگرا در حمله به سازمان سینمایی، دولت و فیلمسازان مستقل، در جایگاه حاتمی‌کیا در معادلات سیاسی- فرهنگی و همین‌طور پروژه‌های بعدی او تاثیر خود را بگذارد». گفتنی است، آنچه بیش از هر چیزی باعث عصبانیت بی‌بی‌سی و برخی رسانه‌ها شده است، بیان صریح حاتمی‌کیا در وابستگی فیلمسازان روشنفکرنما به پول‌های جشنواره‌های خارجی است.

حاتمی کیا در برنامه هفت گفته بود: دسته‌ای از فیلمسازان ایرانی با آن طرف آب در ارتباطند و خدارا شکر همیشه دلارشان می‌رسد و مارکوپولو هستند و در آن سوی آب ها رنگ عوض می‌کنند و عکس‌های مختلف می‌اندازند!

روزنامه کیهان درباره برخی دیگر از حملات به حاتمی کیا نوشته است: "عباس کیارستمی؛ فیلمسازی که به شرابخواری و خوک‌خوری خود اعتراف کرده بود، اخیرا علیه حاتمی‌کیا و دفاع مقدس، اظهارات سخیفی کرده است! بانی فیلم و کافه سینما- حامیان جریان سکولار سینما- نیز علیه حاتمی‌کیا موضع گرفتند!"

به گزارش صراط، سایت کلمه وابسته به نزدیکان میرحسین موسوی که از خارج کشور به روز می شود نیز اخیرا با درج مطالبی - معمولا به نام خوانندگان خود! - از حاتمی کیا به دلیل آنچه "سکوت در برابر حوادث سال 88" خوانده به شدت انتقاد کرده است.

انتقادات از حاتمی کیا در حالی است که او چندی پیش به صراحت اعلام کرده بود در انتخابات 88 و 92 به میرحسین موسوی و حسن روحانی رای داده است اما با این وجود جناح حامی فتنه و نیز بسیاری از اصلاح طلبان ظاهرا تحمل ذره ای حرف منتقدانه از هیچ کس را ندارند!

گفتنی است سردار قاسم سلیمانی اخیرا در نامه ای به حاتمی کیا نوشته است که "برادرم از طعنه ها و سرزنش ها نهراسید و به سیمرغ های دنیوی هم فکر نکنید و این راه را ادامه دهید. سیمرغ شما وجدانهای بیدار شده ، در اثر این حقیقت ارزشمند ارایه شده و اشک های غلتانی است که بر گونه ها جاری ساختید."