۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

آمار بان‌کی‌مون از خارجی‌های داعش و النصره

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که بیش از ۱۳ هزار تروریست خارجی از ۸۰ کشور عضو سازمان ملل در خدمت گروه تروریستی داعش و همین طور جبهه النصره هستند.
کد خبر : ۱۹۹۱۵۰
صراط: به نقل از ریانوستی، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز گذشته در نشست شورای امنیت تصریح کرد که تیم نظارتی سازمان ملل بر القاعده و طالبان برآورد می کند که بیش از 13 هزار جنگجوی خارجی از بیش از 80 کشور عضو سازمان ملل به داعش و جبهه النصره پیوسته اند.
 
وی افزود: این گروه ها به یک آهنربا برای جذب جنگجویان خارجی تبدیل شده اند. تروریست ها باید شکست داده شوند ولی ما باید به روشی عمل کنیم که از هر گونه اقدامات تحریک آمیز جلوگیری کرده و موجب افزایش افراطی گری و تلفات بیشتر غیر نظامیان نشویم.
 
بان کی مون گفت: از بین بردن تروریسم به هماهنگی و همبستگی بین المللی نیاز دارد. همه راهبردهای مقابله با تروریسم باید در راستای قوانین بین المللی باشد. در راستای تلاش جمعی ما باید مطمئن شویم که همه اقدامات و سیاست های اتخاذ شده برای مقابله با تروریسم هماهنگ با قوانین بین المللی حقوق بشر و قوانینی انسانی است.
 
دبیر کل سازمان ملل افزود: می خواهم بر این مساله تاکید کنم که همه تدابیر و اقدامات باید به طور کامل در راستای اهداف و ارزش های اساسی و اصولی سازمان ملل باشد.
منبع: تسنیم
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند