۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

اوکراین مرزش با روسیه را می‌بندد

رئیس جمهوری اوکراین امروز (پنجشنبه) ضمن صدور دستور بسته شدن موقت مرز نفوذ پذیر کشورش با روسیه، برنامه‌های خود را برای ارائه درخواست الحاق به اتحادیه اروپا در سال 2020 میلادی اعلام کرد.
کد خبر : ۱۹۹۲۳۰

صراط: رئیس جمهوری اوکراین امروز (پنجشنبه) ضمن صدور دستور بسته شدن موقت مرز نفوذ پذیر کشورش با روسیه، برنامه‌های خود را برای ارائه درخواست الحاق به اتحادیه اروپا در سال 2020 میلادی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع امنیتی ارشد اوکراین گفت: برنامه‌های امنیت مرزی با هدف متوقف کردن قاچاق تسلیحاتی به جدایی طلبان شرق اوکراین صورت گرفته و به زودی عملی می‌شود.

این حکم که در وب سایت ریاست جمهوری اوکراین منتشر شده به دولت دستور داد تا به مساله تعطیلی موقت راه‌های مرزی زمینی، دریایی و هوایی اوکراین با فدراسیون روسیه رسیدگی کند.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت: پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری این کشور همچنین گفت: کی‌یف در سال 2020 میلادی درخواست رسمی الحاق به اتحادیه اروپا را ارائه می‌دهد و احتمال ارائه این درخواست در سال جاری میلادی به دنبال امضای معاهده همکاری اقتصادی و سیاسی با اتحادیه اروپا افزایش یافت.

پوروشنکو گفت: برنامه «استراتژی 2020» 60 برنامه اجتماعی و اصلاحاتی را در نظر دارد که تصویب آن اوکراین را برای ارائه درخواست عضویت در اتحادیه اروپا در شش سال آتی آماده خواهد کرد.

منبع: ایسنا