۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹

دادستان کل آمریکا استعفا می‌کند

«اریک هولدر» قرار است روز پنج‌شنبه رسما استعفای خود را اعلام کند، اما تا زمان معرفی جایگزین او در این سمت حضور خواهد داشت.
کد خبر : ۱۹۹۲۸۱
صراط: به نقل از رادیو ملی آمریکا، «اریک هولدر» اولین دادستان کل سیاه پوست آمریکا امروز رسما از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

دو منبع مطلع از تصمیم خولدر 63 ساله می‌گویند وی قصد دارد به محض آنکه جایگزینی برای وی پیدا شد، وزارت دادگستری آمریکا را ترک کنند. امری که ممکن است تا پایان سال 2014 و حتی بخشی از 2015 به طول بیانجامد.

هولدر که از آغاز ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» دادستان کل آمریکا بوده، یکی از معدود افرادی است که از ابتدای فعالیت اوباما در کنار وی باقی مانده است. او همچنین چهارمین دوره طولانی خدمت در میان تمام دادستان‌های تاریخ آمریکا را دارد.

هنوز علت دقیق استعفای هولدر اعلام نشده است. وی در طول دوره 6 ساله فعالیتش، تنش‌های زیادی با جمهوری‌خواهان داشت. وی در قضیه اخیر اعتراضات در شهر «فرگوسن» ایالت میسوری نیز برای آرام کردن عصبانیت معترضان به قتل «مایکل براون» 18 ساله، مجبور به سفر به این منطقه شد.

قرار است «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا امروز نطقی داشته باشد که گفته می‌شود در ارتباط با تصمیم هولدر برای کناره‌گیری است.
منبع: فارس