۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸

درخواست حاتمی‌کیا از روحانی و ایوبی

ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره مقاومت گفت: از وزیر، رئیس جمهور، ایوبی و جعفری جلوه توقع دارم نظرشان را نسبت به این نگاه صراحتا بگویند.
کد خبر : ۱۹۹۳۱۲
صراط: ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان فیلم «چ» پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی فیلم پشت تریبون جشنواره فیلم مقاومت رفت و گفت: باید فرقی بین جشنواره مقاومت و جشنواره فجر نباشد، باید فرقی بین آنچه در اینجا گفته می شود و آنچه در آنجا به عنوان ایده‌آل‌ها گفته می‌شود نباشد.

وی با اشاره به حرفهای اخیر کیارستمی گفت: عزیز کرده ای حرفهایی زد و شهدا را قربانیان جنگ دانست. مصاحبه این فرد را چند بار دیدم البته من می‌دانستم جریانی هست که نسبت به جنگ بی اعتنا است. آقای بهشتی من را به سمت جنوب و او را به سمت شمال فرستاد. تا من خاک جبهه ها را بخورم و او در شمال باشد.

وی افزود: او همواره پرچم ایران را در جشنواره‌ها بالا برده است. وزارت خارجه همیشه از فیلمهای او دفاع میکرد. یکبار بخاطر فیلمی من به فارابی رفتم و گریه کردم تا به عنوان نماینده ایران به خارج نرود اما وزارت خارجه وتو کرد و رفت.

حاتمی کیا گفت: استاد اعظم ما نگاهش نسبت به شهدا اینگونه است. من از وزیر، رئیس جمهور، ایوبی و جعفری جلوه توقع دارم نظرشان را نسبت به این نگاه صراحتا بگویند. اینجا جشنواره مقاومت است و من حرفهایم را به صراحت می زنم. من توقع دارم شما به عنوان ادمهایی که در جنگ بودیدموضع گیری کنید. اگر نظر ندهید و میزان مشخص ندهید من به این نتیجه می رسم در این دولت نفاق است. امیدوارم به خون شهدا این افراد رسوا شوند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۳
۱۷
۳۴
آقای حاتمی کیا :بمیرم با این همه مظلومیتت که اصلا تریبونی نداری. از این همه امکانات و پول بیت المال استفاده می کنی باز هم طلبکاری . ظاهرا جز شما و همفکرات هیچ کس حق زندگی ندارد. ده نمکی هم فهمید اشتباه می کرده حالا شما شدید ..... . واقعا عادت کردید به خوردن هم از توبره و آخور. این رفتارت نشون میده عین ... فکر می کنی.