۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

از روحانی پاسخ کوبنده می‌خواهیم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور در سفر خود به نیویورک به خوبی از مواضع نظام و منافع ملی دفاع کرده است، گفت: آقای روحانی باید پاسخ کوبنده ای به اظهارات نخست وزیر انگلیس دهد.
کد خبر : ۱۹۹۴۰۱
صراط:رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور در سفر خود به نیویورک به خوبی از مواضع نظام و منافع ملی دفاع کرده است، گفت: آقای روحانی باید پاسخ کوبنده ای به اظهارات نخست وزیر انگلیس دهد.
 
محمدعلی پورمختار با بیان اینکه اصل سفر رئیس جمهور به نیویورک لازم و به جا بوده است، اظهار کرد: اظهارات رئیس جمهور در جلسات و دیدارهای مختلف خوب بوده و به خوبی از مواضع نظام و منافع ملی دفاع کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به خوبی مواضع نظام را شکافته است، گفت: خواسته مجلس نیز همین است که به این شکل مقاومت کند و به صراحت مسائل را عنوان کند.
 
نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه الزاما برخوردها نباید با بی‌احترامی همراه باشد، گفت: سخنرانی امروز امروز رئیس جمهور می‌تواند مواضع روشن‌تری را به همراه داشته باشد.
 
پورمختار با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید انتقاداتی را به قدرت‌های بزرگ به صراحت بیان کند، عنوان کرد: رئیس جمهور باید نقش کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه و سایر کشورهای غرب و خاورمیانه را در ناامنی‌های بین المللی و خلق تروریست‌ها افشا کرده و نام آنها را اعلام کند.
 
وی با بیان اینکه دیدارهای رئیس جمهور در انتقال مواضع و دیدگاه ها مناسب بوده است، گفت: سخنرانی دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان جز نقطه تاریک تر کشور انگلیس نسبت به ایران محسوب می‌شود چرا که این کشور نسبت به تاریخ و ملت ایران ظلم‌های زیادی داشته است.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه نسبت به صحبت‌های نخست وزیر انگلیس ارزشی قائل نیستیم، تأکید کرد: امیدواریم رئیس جمهور امروز در سخنرانی خود پاسخ محکم و خوبی به وی بدهد.
 
پورمختار بیان کرد: گرچه سخنگوی وزارت خارجه پاسخ نخست وزیر انگلستان را داد اما پاسخ رئیس جمهور باید کوبنده تر و قوی‌تر باشد.
منبع: تسنیم