۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

رسیدگی به 5 پرونده‌ تعزیراتی در ارومیه

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از رسیدگی به پنج پرونده‌ تخلفاتی در تعزیرات حکومتی استان خبر داد و افزود:‌ این پرونده‌ها در هر سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و بهداشت،دارو و درمان بوده‌اند.
کد خبر : ۱۹۹۴۴۰
صراط: محمد اقوامی امروز در ارومیه با اشاره به پرونده‌های مهم رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان طی روزهای گذشته، اظهار داشت: طی روزهای اخیر به چند مورد پرونده در زمینه قاچاق و گران‌فروشی در تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی رسیدگی شده است.

وی مهم‌ترین این پرونده‌ها را مربوط به قاچاق پوشاک و پارچه در ارومیه عنوان کرد و افزود: این پرونده که به دنبال ایست و بازرسی مأموران نیروی انتظامی از یک دستگاه خودرو تشکیل شد، در نهایت در تعزیرات حکومتی ارومیه مورد رسیدگی قرار گرفت.

اقوامی با توجه به کشف 46 دست کت و شلوار و 613 متر پارچه قاچاق در همین راستا، گفت: متهم پرونده بر همین اساس به پرداخت 275 میلیون و 314 هزار و 980 ریال جریمه نقدی به نفع دولت محکوم شد.

وی در ادامه به دو مورد پرونده قاچاق در سلماس نیز اشاره کرد و افزود: نخستین پرونده در این راستا مربوط به قاچاق سیگار بوده که این پرونده نیز به دنبال ایست و بازرسی مَأموران پلیس از خودروهای عبوری تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی میزان محکومیت صادر شده به متهم این پرونده را نیز بنا به رأی رئیس شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی سلماس، 164 میلیون و 475 هزار ریال اعلام کرد.

وی به پرونده دیگر مربوط به این شهرستان اشاره کرد و افزود: متهم این پرونده نیز به سبب قاچاق مقادیری البسه قاچاق، به پرداخت 85 میلیون و 634 هزار ریال جریمه نقدی به نفع دولت محکوم شده است.

اقوامی از رسیدگی به یک مورد پرونده مربوط به گران‌فروشی در ماکو اشاره کرد و افزود: این پرونده نیز که به دنبال بازرسی بازرسان سازمان صنعت ومعدن و تجارت استان از یک واحد فروش کالا تشکیل شده بود، منجر به صدور حکم پرداخت 82 میلیون ریال جزای نقدی توسط متهم به حساب خزانه دولتی شد.

وی در بخش بهداشت و درمان نیز از رسیدگی به پرونده مربوط به عرضه و فروش مکمل‌های دارویی طی روزهای گذشته خبر داد و افزود: این پرونده نیز بر حسب اعلام گزارشی از سازمان صنعت ومعدن و تجارت استان، مبنی بر عرضه و فروش کپسول‌های مکمل دارویی قاچاق برای یکی از فروشندگان تجهیزات پزشکی، تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده بود.

اقوامی با توجه به رسیدگی به این پرونده در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان، گفت: متهم این پرونده به سبب دفاعیات بلا وجه خود، در نهایت به پرداخت بیش از 141 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.
منبع: فارس