۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

نجات یک گروگان در حضور نماینده مجلس

جوان سیرجانی که توسط افراد مسلح گروگان گرفته شده بود با عملیات ویژه پلیس از چنگ آدم ربایان رهایی یافت.
کد خبر : ۱۹۹۴۴۴
صراط: جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان روز شنبه در تشریح این عملیات که شامگاه جمعه انجام شد، گفت: 48 ساعت پیش فرد گروگان توسط افرادی مسلح ربوده و پس از اطلاع از این ماجرا، محل نگهداری گروگان با اقدامات اطلاعاتی و انتظامی شناسایی شد.

سرهنگ عبدالرضا ناظری افزود: پس از اطلاع کامل از سلامتی گروگان عملیات به گونه ای طراحی شد که وی آسیب نبیند.

وی بیان کرد: با همکاری خوب نیروی انتظامی شهرستان سیرجان، یگان ویژه و دلاورمردان یگان ویژه پاسداران استان کرمان در عملیات مشترک به مدت چهار ساعت گروگان از چنگ آدم ربایان آزاد شد.

وی تصریح کرد: 2 نفر از گروگان گیران دستگیر شدند، یک نفر کشته و یک نفر هم مجروح شد که تحت نظر و درمان در کرمان است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در این عملیات 2 قبضه سلاح کمری و مقادیری فشنگ و 2 خودرو یکی مربوط به گروگان آزاد شده و دیگری متعلق به گروگان گیران نیز کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: عملیات اطلاعاتی عوامل این ماجرا و دستگیری یاری رسانان به گروگان گیران ادامه دارد.

سرهنگ ناظری با تاکید بر لزوم همکاری مردم، این عملیات را یکی از عملیات های کم نظیر و موفق نیروی انتظامی استان دانست و گفت: اشرار و کسانی که قصد ایجاد اخلال در امنیت عمومی را دارند بدانند جان برکفان نیروی انتظامی به آنان فرصت نخواهند داد تا به مقاصد شوم خود برسند.

 دادستان و فرماندار سیرجان و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این عملیات حضور داشتند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از نیروی انتظامی استان و شهرستان سیرجان و شورای تامین استان قدردانی کرد و گفت: نیروها در کوتاه ترین زمان ممکن توانستند گروگان را آزاد کنند و گروگان گیران را به سزای اعمال خود برسانند.

شهباز حسن پور، خواستار همکاری بیشتر مردم در خصوص شناسایی افراد مشکوک و اطلاع به نیروی انتظامی شد و افزود: منازل خالی و کرایه ای حاشیه شهر نیازمند بازنگری و شناسایی دقیق است.

وی گفت: این اشرار در حاشیه شهر سیرجان منزل کرایه ای داشتند که این گونه خانه ها باید توسط نیروهای اطلاعاتی شناسایی و رصد شوند.

جوان گروگان گرفته شده نیز گفت: سه شب پیش ساعت 2 بامداد در حالی که در محل کارم (تالار) را بسته و سوار خودرو می شدم چهار نفر مسلح مرا ربودند، چشمان و دستانم را بستند و با خودرو خود به منزلی در محلی نامعلوم بردند.

وی افزود: گروگان گیران تقاضای 15 میلیارد ریال سکه یا پول نقد را از من داشتند و گفتند از طریق تماس با خانواده و اقوام این مبلغ را بیاورند در غیر این صورت تو را می کشیم و در بیابان رها می کنیم.

وی از نیروی انتظامی، عوامل اطلاعاتی، دادستان و حوزه قضایی قدردانی کرد.

مرکز شهرستان سیرجان در فاصله 175 کیلومتری غرب کرمان واقع است.
منبع: فارس