۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

عکس‌های عروسی بازیچه شوهر سابق شد

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که عکس‌های شخصی همسر سابق خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد شناسایی و بازداشت شد.
کد خبر : ۱۹۹۴۷۲
صراط:  محمد قاسملو صبح امروز اظهار کرد: چندی پیش خانمی با هویت معلوم با ارائه شکوائیه‌ای از مرجوعی قضایی اعلام داشت که مدتی است فردی ناشناس از طریق ارسال پیامک، مزاحمت تلفنی و اخیرا از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک اقدام به انتشار عکس‌های عروسی و شخصی وی کرده است که موضوع در دستور کار احدی از کارآگاهان خبره تیم اجتماعی این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه با توجه به اینکه مدتی بود که از همسرش جدا شده، لذا به وی مظنون و از او متشاکی بود که مستندات اولیه جمع‌آوری و در بررسی‌های فنی بر روی پروفایل فیس بوک انتشار دهنده عکس‌ها آغاز و به جهت استفاده متهم از فیلترشکن امکان شناسایی آدرس دقیق اینترنتی وی مقدور نبوده و با توجه به حساسیت موضوع تیمی متشکل از کارشناسان مسئول این امر شده بودند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در مدت زمان کم این تیم موفق به شناسایی و ردیابی وی شدند و آدرس اینترنتی به دست آمده از شرکت‌های اینترنتی استخراج و هویت واقعی متهم استخراج و مشخص شد شوهر سابق شاکیه است تصریح کرد: با هماهنگی مرجع قضایی به محل سکونت وی مراجعت و مستندات و سیستم‌های رایانه‌ای جمع‌آوری و جهت بررسی فنی به همراه متهم به این پلیس انتقال داده شد.

وی بیان کرد: در بررسی فنی و آزمایشگاهی سیستم‌های رایانه‌ای مستندات به دست آمده گواه بر انجام اتهام وارده توسط متهم بوده که در تحقیقات و به جهت اطلاع از عواقب موضوع از بیان حقایق طفره رفته که نتیجه تحقیقات تکمیلی به عرض مقام قضایی منعکس و برای متهم به جهت اثبات اتهام در دادسرا قرار بازداشت صادر و پرونده جهت سیر مراحل بعدی تحویل مرجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: در بعضی از مواقع فضای مجازی ابزاری جهت عقده‌گشایی و تسویه‌حساب‌های شخصی در پی هتک حرمت افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید به یاد داشته باشیم که بر هم زدن نظم فضای مجازی هم چون فضای حقیقی نوعی تخلف محسوب شده و با بر هم زنندگان این فضا بشدت برخورد می‌شود.
منبع: فارس