۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
روحانی نیویورک را ترک کرد

ناکامی پروژه دوم/ "تماس تلفنی" هم تکرار نشد!

غرب‌گرایان، حامیان فتنه و اصلاح‌طلبان داخلی از مدت‌ها پیش پروژه دیدار روحانی و اوباما در نیویورک و یا تماس تلفنی این دو را کلید زده بودند که در نهایت این خواسته آنها جامه عمل نپوشید.
کد خبر : ۱۹۹۶۷۵
گروه سیاسی صراط - رئیس‌جمهور صبح یکشنبه به وقت تهران نیویورک را به مقصد آستاراخان در روسیه ترک کرد تا در چهارمین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر شرکت کند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، غرب‌گرایان، حامیان فتنه و اصلاح‌طلبان داخلی از مدت ها پیش پروژه دیدار روحانی و اوباما در نیویورک را کلید زده بودند که در نهایت این خواسته آنها جامه عمل نپوشید. پروژه - آرزوی - دوم این جریان سیاسی، تکرار تماس تلفنی اوباما و روحانی بود که با خروج روحانی از نیویورک این پروژه نیز ناکام ماند.

به این ترتیب با پایان سفر روحانی به نیویورک، احتمالا بزرگترین دستاورد سفر - از نظر فتنه گران و اصلاح طلبان - دیدار روحانی با کامرون بود که با گستاخی نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل، طرفداران این دیدار را روسیاه کرد.

با این وجود، فتنه گران و اصلاح طلبان ترجیح دادند اظهارات کامرون را با کمی تعدیل(!) منتشر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌السلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر شنبه به وقت محلی (صبح یکشنبه به وقت تهران)، نیویورک را به مقصد آستاراخان در روسیه ترک کرد تا در چهارمین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر شرکت کند.

ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان، پنج کشور حاشیه دریای خزر هستند. سه اجلاس پیشین سران کشورهای حاشیه دریای خزر به ترتیب در ترکمنستان(عشق آباد - اردیبهشت 81)، ایران (تهران - مهرماه 86 ) و جمهوری آذربایجان(باکو - آبان 89) برگزار شده است.

در مراسم بدرقه حجت‌الاسلام حسن روحانی در فرودگاه جان اف کندی نیویورک، سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و جمعی از کارکنان این نمایندگی، حضور داشتند.

روحانی روز سه شنبه اول مهر ماه برای شرکت در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شده بود.

رئیس‌جمهور در جریان سفر پنج روزه خود به نیویورک ، علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سخنرانی در نشست سران در زمینه تغییرات آب و هوا، با سران کشورهای مختلف و مقامات نهادهای بین المللی از جمله دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای اروپایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

روحانی در جریان این سفر با روسای جمهوری ترکیه، ونزوئلا، فرانسه، اتریش، اسلوونی، بولیوی، سوییس، عراق و گینه و همچنین نخست وزیران ژاپن، انگلیس، عراق، گرجستان و لبنان و وزیر امور خارجه آلمان دیدار کرد و درباره مهمترین مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

رئیس‌جمهور همچنین طی نشست‌هایی جداگانه در جمع نخبگان سیاسی اندیشکده‌های آمریکایی، اعضای اندیشکده‌های آمریکایی، فعالان و صاحبنظران و سرمایه گذاران شرکت‌های آمریکایی، رهبران جوامع اسلامی آمریکا، ایرانیان مقیم آمریکا، کارآفرینان ایرانی مقیم آمریکا و اساتید و دانشجویان ایرانی مقیم این کشور حاضر شد و دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

روحانی در این سفر، ضمن گفت‌و‌گوی اختصاصی با شبکه های تلویزیونی Pbs و CNN ، طی نشستی مطبوعاتی در نیویورک به سوالات نمایندگان رسانه‌های بین المللی پاسخ داد.