۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

تهدید صاحبخانه با اسلحه توسط مستخدم زن

زوج جوانی که با عنوان مستخدم به خانه شهروندان رفته و اقدام به سرقت مسلحانه می‌کردند در اخرین سرقت خود دستگیر شدند.
کد خبر : ۱۹۹۷۶۹
صراط: در ساعت 10 صبح روز 20 شهریور از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه منزل، در منطقه نیاوران – خیابان بوکان به کلانتری 122 دربند اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل سرقت واقع در یک برج مسکونی، یکی از اهالی مجتمع به مأموران گفت: خانمی بنام "فریده" به عنوان مستخدم روزانه از طرف یک شرکت خدماتی در منزل بنده کار می کرد که روز جاری با تهدید اسلحه کمری ، همسرم را در یکی از اتاق های خانه حبس کرده و پس از سرقت طلا ، جواهرات و وجوه نقد داخل خانه ، متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: در روز 17 مرداد خانمی بنام فریده.س، از سوی آژانس خدماتی ... به عنوان خدمتکار روزانه به اینجانب معرفی شد.

 در روز 19 شهریور ایشان با اصرار از من اجازه گرفت تا شب را در منزل ما بماند؛ ساعت 8 صبح فردای آن‌روز بنده به محل کارم رفته و نامبرده بهمراه همسرم، طبق روال هر روز در خانه تنها ماند.

در ساعت 10 عروس اینجانب با بنده تماس گرفت و عنوان کرد که همسرم پاسخگوی تماس هایش نیست و به همین علت او عازم منزل ما شده است.

10 دقیقه بعد از این تماس، عروسم مجددا با من تماس گرفت و گفت: در خانه بسته است و هرچه زنگ می زنم کسی جوابگو نیست. بنده بلافاصله از محل کار به طرف منزل حرکت کردم؛ در پشت در منزل، رئیس ساختمان و عروسم پشت در خانه بودند و اعلام کردند که صدای ناله ضعیفی از داخل خانه شنیده می شود.

بلافاصله با باز کردن در، همگی به داخل منزل رفته و همسرم را در داخل یکی از اتاق ها و با دست و پای بسته پیدا کردیم؛ با راهنمایی همسرم متوجه شدیم که بیشتر جواهرات ایشان به ارزش تقریبی 5 میلیارد تومان شامل انواع گردنبند ، انگشتر ، برلیان ، یاقوت و ... بهمراه چند میلیون تومان وجه نقد داخل خانه توسط خدمتکار خانه سرقت شده است.

با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان با مراجعه به شرکت خدماتی .... به بررسی مدارک شناسایی ارائه شده از سوی خدمتکار متواری پرداخته و اطمینان پیدا کردند که تمامی اسناد و مدارک شناسایی ارائه شده از سوی این خانم ، جعلی است.

در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی و بهره گیری از سیستم جامع پلیس ، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت دقیق متهمه بنام "فریده .س" ( 48 ساله ) و همسرش بنام "جواد . ن" ( 45 ساله )  شدند؛ بررسی های پلیسی نشان داد که همسر متهمه یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه موادمخدر ، خرید اموال مسروقه ، جعل و سرقت اماکن است که بنا بر تحقیقات بعمل آمده ، آخرین بار نیز به خاطر اعتیاد به موادمخدر از یک شرکت خصوصی در شهرک ولیعصر اخراج شده است.

با شناسایی هویت متهمه و همسرش ، مخفیگاه آنها در "شهرک دانشگاه" شناسایی و در تحقیقات پلیسی از این محل مشخص گردید که وی بهمراه همسرش بنام "جواد . ن" که دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف در زمینه "موادمخدر" ، "خرید و نگهدرای اموال مسروقه" ، "جعل" و "سرقت اماکن" است ، از این محل متواری شده است.

در ادامه تحقیقات، سرانجام مخفیگاه متهمه و همسرش در "شهرک آزادی" شناسایی و در ساعت 16 روز 3 مهر هر دو نفر آنها دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان مقادیری از طلا و جواهرات مسروقه نیز کشف شد.

متهمه پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، صراحتا به سرقت مسلحانه اعتراف و در همان اظهارات اولیه به کارآگاهان گفت: طراح نقشه سرقت همسرم بود او ضمن تهیه یک قبضه سلاح کمری، مرا تحریک به این سرقت کرد؛ او سلاح را در اختیارم قرار داد و از آنجا که شرایط مالی شاکی را برای همسرم از حیث وجود طلا و جواهرات تعریف کرده بودم ، مرا تشویق به این سرقت کرد.

جواد.ن نیز در اعترافات خود صراحتا به خرید سلاح از مناطق مرزی کشور و همچنین فروش مقادیری از طلا و جواهرات به دو خریدار طلا و جواهرات مسروقه اعتراف کرد که با شناسایی دو مال خر ، این دو نفر نیز دستگیر و مقادیر دیگری از طلا و جواهرات مسروقه از آنها کشف شد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمین اصلی پرونده، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی برای هر دو متهم صادر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و همچنین باقیمانده اموال مسروقه در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.
منبع: فارس