۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳

برخوردعجیب یک‌دانشگاه با بد‌حجابی+عکس

مسئولین دانشگاه هرمزگان در اقدامی جدید روش عجیبی را برای برخورد با افراد بد حجاب در دانشگاه اتخاذ کرده اند.
کد خبر : ۱۹۹۷۹

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، مسئولین حراست دانشگاه هرمزگان برای مقابله با رواج بد حجابی در این دانشگاه، در اقدامی عجیب علاوه بر تذکر زبانی به دانشجویان بد حجاب، کارت دانشجویی افراد را گرفته و پشت شیشه اتاقک حراست ورودی دانشگاه نصب می کند تا دیگر دانشجویان این کارت ها را ببینند و درس عبرت بگیرند!



قرار گرفتن کارت دانشجویی در بر روی شیشه اتاقک به گونه ای است که تمام مشخصات شخصی این دانشجویان در مقابل دیدگان تمام دانشجویان قرار می گیرد.

نکته قابل توجه آنکه نه تنها این اقدام تاثیر مثبتی بر نحوه پوشش دانشجویان نداشته است بلکه با بوجود آوردن وجهه ی بسیار بد در موضوع مقابله با بی حجابی موجبات سوئ استفاده ی برخی افراد سودجو را فراهم کرده است.

این اقدان عجیب و نسنجیده مسئولین حراست این دانشگاه نه تنها به رعایت شئونات کمکی کرده بلکه حواشی مختلفی را هم با خود به دنبال داشته است که می توان از سوء استفاده ی برخی افراد سودجو نسبت به مشخصات نمایان شده ی دانشجویان به عنوان یکی از نمونه های این تبعات منفی نام برد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱۱
۸
روزی چند نفر از مسلمانان پیش حضرت رسول که در مسجد بودند رفتند و گفتند که فلان زن و مرد نامحرم در حال گناه کبیره ای هستند (توضیح آن که در قدیم خانه ها شکافی یا سوراخی در سقف یا دیوار داشته که می شد داخل خانه را دید.)
پیغمبر به حضرت علی (ع) فرمودند که برود و ببیند جریان چیست. حضرت علی زمانی که به محل خانه رسیدند ردای خود را بر آن شکاف انداختند و به نزد پیغمبر در مسجد برگشتند و گفتند که چیزی ندیده اند.

حال ما اگر بودیم در خانه را می شکستیم تا همه ی شهر بفهمند که چه خبر شده.
چسباندن کارت به شیشه همین کار است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا دانشگاه هم شده اتاق خواب این بی حیاها؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
منظور من این نبود. می خواستم بگم که چسباندن کارت به شیشه علنی کردن خطای افراد است که مغایر عملکرد امام ما، حضرت علی (ع)، است.

چرا باید مقابل خلاف شرع خودمان خلاف شرع کنیم؟

راه های زیادی برای مقابله با رواج بد حجابی در دانشگاه وجود دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
با سلام
من هم کار حراست این دانشگاه را قبول ندارم اما شما هم بی زحمت سند این مطلبی رو که گفتید بفرمایید هم این که شما برید از یک عالم حکمت کار حضرت را در آن زمان سوال کنید چون شما در واقع بابیان این مطلب فریضه واجب امر به معروف ونهی از منکر را زیر سوال بردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ببخشید مگه این ها در خفا اسرار به بی حیایی کرده اند که آبرویشان محفوظ باشد؟!
man
|
Hong Kong
|
۱۴:۲۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰
۴
۱
اصلا برخورد درستي نيست اما به بچه آدم يكبار تذكر ميدن
فدایی اسلام
|
United States of America
|
۰۰:۳۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۲
وای از این کج فهمی بعضی ها از دین که آنطور که خود میپسندند عمل میکنند.
در دوره تحصیلی خودم دختر خانومی بود که هر کس نظر شخصی خود را ابراز میکرد و چون نمیشناختم اظهار نظری نمی کردم تا اینکه ترم 3 با این خانوم در 3 درس مشترک کلاس داشتم رفتار ایشون در کلاس و ئانشگاه میدیدم که چه انسان شریفی بود و به این نتیجه و تجربه شخصی رسیدم که انسان نباید با چشم سر به دیگران نگاه کنه انسانها در ظاهر به یه شکل و در باطن طوری دیگرند اما متاسفانه اکثریت ظاهربین هستند
ناشناس
|
United States of America
خوب هست که رفتار دیگران را با ترازوی شخصی خود نسنجید، اما بی علنی به واجب الهی آبرویش محترم نیست و این هم فقط در مورد منکریست که بی مهابا انجام می دهد و قاطی کردن این مسئله با مسائل اخلاقی درجه دو جز حکم ابلیس نیست. بی حیایی به حکم الهی نباید در جامعه اسلامی بی پاسخ بماند و وجود گناهان سنگینتر یا سبکتر (!) دیگر توجیه کننده کم کاری در این زمینه نیست.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
سلام دوستان بنده به عنوان فردی که سالها در دانشگاه ها رفت و آمد دارم میگم این کارتها کارت هاییه که توسط حراست پیدا شده و مرسومه که پشت شیشه میزارن تا صاحب آن بیاد و بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۱
حجاب اجباری خوب نیست