۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰

صاعقه در ارومیه جان یک نفر را گرفت

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی میزان بارندگیها در سال زراعی جاری نسبت به دوره مشابه قبل 36 میلیمتر کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۹۹۸۱

به گزارش خبرنگارمهر در ارومیه، از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا روزهای آغازین اردیبهشت ماه امسال 269.5 میلیمتر بارندگی در آذربایجان غربی توسط پایگاههای هواشناسی به ثبت رسیده  و این در حالی است که در دوره مشابه سال زراعی گذشته 305.5  میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که این میزان در سال زراعی جاری 36 میلیمتر کاهش یافته است.

همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی متوسط بارندگی سال زراعی جاری، از کل میانگین سالانه استان نیز با متوسط 388.2 میلیمتر 119 میلیمتر پایین تر بوده است.

متوسط بارندگی آذربایجان غربی از طریق 16 ایستگاه موجود به دست آمده که بیشترین بارندگیها در سال زراعی جاری مربوط به شهرستان سردشت با 657.2 میلیمتر بوده است که این میزان نسبت به مشابه دوره قبل 146.6 میلیمتر کاهش یافته است.

کمترین میزان بارندگی نیز در سال زراعی جاری با مجموع 93.3 میلیمتر در سلماس ثبت شده که نسبت به مشابه دوره قبل 165.8 میلیمتر کاهش یافته است.

در بین شهرهای آذربایجان غربی، در سال زراعی جاری میزان بارندگی در شهرهای چالدران، ماکو و نقده بین 26 تا 17 میلی متر افزایش داشته است.

بیشترین میزان بارندگی های سال زراعی جاری آذربایجان غربی در 48 ساعت گذشته اتفاق افتاده که بیشترین آن در ارومیه و سردشت با 54.3 میلی متر، پیرانشهر 52.9 میلی متر و اشنویه 45.8 میلی متر ثبت شده است.

کشته شدن یک نفر در آذربایجان غربی بر اثر صاعقه

براثر صاعقه ناشی از رعد و برق، یک مرد 32 ساله از اهالی روستای ملاکندی شهرستان میاندوآب در حال کار در مزرعه دچار صاعقه گرفتگی شده و جان خود را از دست داد.

ورود یک سامانه بارش زای قوی از سمت مدیترانه موجب بروز بارندگی و رعد و برق شدید درآذربایجان غربی در یک هفته اخیر شده و همچنان به طور متناوب ادامه دارد.

خسارت سه میلیارد ریالی سرما و تگرگ به باغات بوکان

بر اثر بارش شدید باران و تگرگ طی روزهای گذشته، 828 هکتار از باغات سیب، هلو، شلیل و انگور شهرستان بوکان دچار خسارت شد.

از مجموع باغهای خسارت دیده 400 هکتار مربوط به باغات سیب، 150هکتار مربوط به باغات هلو و شلیل بوده و مابقی مربوط به سایر میوه هاست.

میزان خسارت وارده بر باغات را یک میلیارد و 320میلیون ریال برآورده شده و این در حالی است که 600هکتار از باغات این شهرستان نیز دچار سرمازدگی شده و یک میلیارد و 720میلیون ریال خسارت دیده اند.

بوکان، با برخورداری از 210هزار هکتار زمین زراعی یکی از قطبهای مهم کشاورزی در استان آذربایجان غربی به حساب می آید.