۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲

خودروهای آتش‌نشانی به زمان هیتلر بازمی‌گردند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: بزرگ‌ترین حادثه‌ای که در شش ماه اخیر در سازمان آتش‌نشانی اصفهان، ایران و حتی در خاورمیانه رخ داده است، حادثه پالایشگاه نفت سپاهان بود.
کد خبر : ۱۹۹۸۴۳
صراط: آتشپاد بهزاد بزرگ‌زاد امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این حادثه آتش‌نشانان اصفهان با کمک آتش‌نشانی شاهین‌شهر، ظرف مدت پنج ساعت اطفا و مهار حریق را انجام دادند. اگر در این حادثه، حریق به فرآیند پالایشگاه می‌رسید، هزینه هنگفتی را در برمی‌گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان این‌که خبرنگاران به صورت غیرمستقیم باعث پویایی و رشد سازمان آتش‌نشانی شده‌اند، اضافه کرد: ای‌کاش این کار به صورت بهتر منعکس می‌شد، چراکه انگیزه آتش‌نشانان را بیشتر می‌کرد.

بزرگ‌زاد ادامه داد: علت‌یابی حریق در حال حاضر به صورت سنتی انجام می‌شود و قرار است با تعاملاتی که با کارشناسان فرانسوی و دانشگاه صنعتی شریف صورت گرفته، آزمایشگاه علت‌یابی حریق در اصفهان احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر علت‌یابی به صورت علمی انجام شود، باعث پویایی خواهد شد و امکان اشتباه کاهش خواهد یافت.

افزایش احتمال انفجار خودروها داری کپسول‌های LPG

وی گفت: کپسول‌های LPG بسیار خورنده است، متاسفانه افراد ناآگاه آن را درون خودروهای خود استفاده می‌کنند و این کار احتمال انفجار را افزایش می‌دهد و قرارگیری این خودروها در ساختمان‌ها و مجتمع‌ها باعث مضاعف شدن احتمال انفجار می‌شود.

بزرگ‌زاد افزود: نردبان 55 متری آتش‌نشانی آماده بارگیری است و تنها کارهای گمرکی آن باقی مانده و به‌زودی به ناوگان آتش‌نشانی اصفهان اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم از ما انتظار دارند که در کمترین زمان ممکن به محل حادثه برسیم، اما این قضیه به عوامل زیادی از قبیل اصول شهرسازی، اصول ترافیکی، پلیس راهور و ... که زنجیروار به هم متصل هستند، بستگی دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان این‌که پهنه‌بندی خطر در اصفهان انجام گرفته است، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی اصفهان دارای طرح جامع ایمنی و تنها مرکز دارای نقشه استراتژیک است.

وی اضافه کرد: به‌زودی آتش‌نشانان اصفهان به مدرن‌ترین تجهیزات انفرادی تجهیز می‌شوند که باعث عملکرد سریع و مناسب آن‌ها خواهد شد.

بزرگ‌زاد با بیان این‌که "برخی از خودروهای آتش‌نشانی فرسوده هستند و به زمان گروهبان دومی هیتلر بازمی‌گردند"، تصریح کرد: 20 خودروی اطفایی در حال جایگزینی با خودروهای فرسوده هستند و علاوه بر آن حدود یک میلیارد تومان برای خرید یک دستگاه خودرو دارای موتور پمپ هزینه شده است که مصرف کمتر آب و پاشش بیشتری در زمان اطفای حریق دارد.

وی دلیل افزایش حریق‌ها را رشد و پیشرفت فناوری دانست و گفت: این موضوع به دلیل انجام نورپردازی‌ها و باز بودن شیر گاز و ... است که امکان و احتمال حریق را افزایش می‌دهد.

منبع: ایسنا