۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳

حکم شیخ‌سلفی درمورد ائتلاف ضدداعشی

یکی نظریه پردازان سلفی، خلبانان و سران عربی شرکت کننده در ائتلاف آمریکایی ضد داعش را «کافر» و «مرتد» خواند.
کد خبر : ۱۹۹۸۶۷
صراط: شیخ «هانی السباعی» از شیوخ و نظریه پردازان سلفی که مدیریت مرکز مطالعات «المقریزی» در لندن را بر عهده دارد، با انتشار یادداشتی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر»، خلبانان عرب که در بمباران مواضع داعش و جبهه النصره در سوریه شرکت کرده‌اند را «مرتد» توصیف کرد و با انتقاد شدید از سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دبه علت مشارکت در ائتلاف آمریکایی ضد داعش، آنها را «مار خوش خط و خال» و مایه بلاء خواند.

به گزارش وبگاه خبری مرآة البحرین  تاکید کرد: «از افرادی سئوال خود را درباره موضعم در قبال ائتلاف صلیبی اوباما علیه عراق و شام تکرار می‌کنند تعجب می‌کنم، دوباره تاکید می‌کنم که هر کس در آن شرکت کند کافر و مرتد است.»

السباعی افزود: «خلبانان سعودی شرکت کننده در جنگ صلیبی علیه عراق و شام به علت یاری رساندن به کافران و قاتلان جان‌های معصوم مرتد هستند. آنها یاران طاغوتند.»

وی همچنین علمای دینی که خلبانان و سربازان را به مشارکت در ائتلاف آمریکایی ضد داعش تحریک و دعوت می‌کنند قاتل و مرتد برشمرد و درباره سران عربی شرکت کننده در این ائتلاف نوشت: یک حقیقت تلخ وجود دارد و آن اینکه هر گاه خورشید طلوع کند و آل سعود، آل نهیان و بقیه حاکمان را در قدرت ببینید، منتظر وقوع شرارت در امت اسلام باشید. آنها مار هایخوش خط و خال و مایه بلاء هستند.
منبع: فارس