۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳

واکنش منتظری به هتاک به دفاع مقدس

رئیس دیوان عدالت اداری در واکنش به فردی که در رسانه‌های عمومی تعبیری نسبت به دفاع مقدس داشت، گفت: منشأ این تفکر و برداشت فردی که درمورد دفاع مقدس صحبت کرده جز افتادن در دامن غرب نیست.
کد خبر : ۱۹۹۸۷۳
صراط: حجت الاسلام منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: شهدای ما برای چه خون دادند و جانبازان ما برای چه سلامت خود را از دست دادند آیا هدف آنها صرفا هدف خدایی بود یا پیشرفت جامعه اینجا باید بگویم هدف آنها الهی بوده و در راستای از بین بردن استکبار و زور گام برداشتند و جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه نباید تنها در خصوص بزرگداشت و احترام شهدا شعار داد، گفت: آنچه مهم است این بوده که مسئولان و مردم ارزشهای شهدا و اهداف مقدس آنها را حفظ کنند تا بتوانیم اهداف شهدا را محقق کنیم؛ هرکدام از ما در جامعه از مسئولان قضایی گرفته تا مسئولان اجرایی اگر می‌خواهیم اهداف شهدا را حفظ کنیم تنها نباید شعار دهیم.

رئیس دیوان  عدالت اداری افزود: در دستگاه قضایی وقتی می‌توانیم مدعی پاسداری خون شهدا باشیم که اهداف آنها اعمال شود؛ باید قدر خون شهدا را بدانیم و با یک هفته به نام دفاع مقدس تنها اکتفا نکنیم.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: مهمترین مسئله حفظ ارزشها در عمل است که نظام جمهوری اسلامی زمانی می‌تواند مدعی اجرای اهداف شهدا باشد که قانون مدار باشد. تحقق اهداف شهدا این است که قانون‌مداری و قانون‌مندی در نظام اسلامی حاکم باشد چرا که این مهمترین دستاورد محسوب می‌شود، اگر قرار باشد قانون وضع شود ولی مجریان به آن عمل نکنند و خواسته خود و یا مسائل دیگر را مقدم بر قانون بدانند قطعا اهداف شهدا محقق نمی شود.

وی بیان کرد: ما تأسف می‌خوریم که در این کشور و کسانی که ر خارج از کشور با همه آنچه را که مدعی هستندو به عنوان افرادی بوده که به دنبال احقاق حقوق مردم هستند و حتی افراد مدعی حقوق بشر و شهروندی در عمل قانون را زیر پا می‌گذارند که ما نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم چرا که دود قانونگریزی به چشم همه می‌رود.چرا در برخی دستگاه‌ها باید شاهد قانونگریزی باشیم، جامعه‌ای که به عادت به قانونگریزی کند تبعاتی برایش به همراه خواهد داشت که دامن همه را می‌گیرد؛ بنابراین باید قانون را رعایت کرد و همه در دستگاه‌های اجرایی تا قضایی به دنبال قانون مداری باشد.

رئیس دیوان  عدالت اداری گفت: رعایت خانواده شهدا، احترام به ایثارگران و حفظ کرامت و جایگاه رفیع ایثارگران وظیفه همه ما است.

حجت الاسلام منتظری بیان کرد: برخی از اشخاص که داعیه خاصی دارند با نگاهی خاص به جایگاه خاص شهدا نگاه می‌کنند و سخنانی را به زبان می‌آورند که جای تأسف دارد درواقع تعریف وقیحانه و بی‌شرمانه و بی‌ادبی را انجام می‌دهند یک مغز متفکر مشروب خوار غرب‌گرا این کار را انجام داده چرا که این افراد در دامن غرب هستند اخیرا فردی در خصوص جایگاه شهدا  و دفاع مقدس صحبتی مطرح کرده که خجالت می‌کشم اورا بگیرم در واقع دفاع مقدس را با یک واژه زشت بیان کرده که باید دید این ناشی از چه بوده زیرا چگونه انسان می‌تواند چنین فکری داشته باشد.

وی ادامه داد: این فرد تعبیری را بیان کرده که نمی‌توانم بگویم و شرم داریم چگونه این فرد نام ایرانی برخود می‌گذارد و درمورد هشت سال دفاع مقدس سخن می‌گوید ملتی که 200 شهید و 300 هزار جانباز و ایثارگر دارد و برای نوامیس جنگیده چگونه می‌توان این موضوع را درنظر نگرفت و وقیهانه تعابیری در رسانه به به کار برد که این طرز تفکر و اندیشه برخواسته از چیست.

رئیس دیوان  عدالت اداری افزود: منشأ این تفکر و برداشت و نگاه کردن به هشت سال دفاع مقدس جز وارایی و از خود بی‌خود شدن در بابر غربو افتادن در دامن غرب انسان را به این مرحله نمی‌کشاند در واقع جز این نیست که این فرد به ارزش‌های دینی پشت پا می‌زند.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: بنده هشدار می‌دهم و می‌خواهم مراقب باشیم که این برداشت‌ها و تفکر را نسبت به هشت سال دفاع مقدس نداشته باشیم و همینجا به خدا پناه می‌بریم که این گرایش‌های غربگرایی به کجا خواهد کشید.


منبع: تسنیم