۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

لبنان: دیدار با مقامات اسرائیل صحت ندارد

وزارت خارجه لبنان هر نوع دیدار جبران باسیل با مقامات صهیونیستی در نیویورک را تکذیب کرد.
کد خبر : ۱۹۹۹۶۱
صراط: یک منبع در وزارت خارجه به روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد که جبران باسیل وزیر خارجه این کشور در هیچ چارچوبی در سفر خود به آمریکا با هیچ مقام اسرائیلی دیدار نکرده است.
 
این منبع از اینکه چنین خبرهای جعلی اهمیت داده شود، ابراز شگفتی کرد.
 
پایگاه خبری صهیونیستی واللا دیروز اعلام کرد که هفته گذشته تعدادی از سران عرب در نیویورک با زیپی لیونی وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی دیدار داشته‌اند.
 
بر اساس این گزارش در این دیدار وزرای خارجه کویت و امارات و مصر و مقاماتی از عربستان و دبیرکل اتحادیه عرب حضور داشته‌اند. این پایگاه خبری مدعی حضور جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در این دیدار نیز شده است.
 
بر اساس این گزارش لیونی برای شرکت در مراسم جشن رسمی که بیل کلینتون و همسرش در نیویورک برگزار کردند، وارد این کشور شد، اما مهم ترین برنامه کاری وی بعد از مراسم جشن خانوادگی کلینتون، شرکت در ضیافت شام با رهبران عرب بوده است که آن ها نیز برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته اند.
 
بنا بر این گزارش دست کم 20 نفر در این ضیافت حاضر بودند که نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب، سامح شکری وزیر خارجه مصر، ناصر جودة وزیر خارجه اردن ، خالد الصباح وزیر خارجه کویت، عبد الله بن زاید وزیر خارجه امارات و ترکی الفیصل رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان سعودی از جمله حاضران بوده اند.
 
جان بِرد وزیر خارجه کانادا و تیری رود لارسن فرستاده سابق سازمان ملل به خاورمیانه از جمله دیپلمات های غربی حاضر در این نشست بودند.
 
نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب نیز برگزاری چنین دیداری را تکذیب کرده است.
منبع: تسنیم