۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

فعالیت غیر قانونی انجمن اسلامی دانشگاه شیهد رجایی+ سند

همانطور که در متن نامه ذکر شده است، مجوز فعالیت انجمن اسلامی دانشگاه شیهد رجایی تحت عضویت دفتر تحکیم وحدت صادر شده است، در صورتی که این تشکل هیچگاه نتوانسته است عضو اتحادیه دفتر تحکیم وحدت شود و مراحل عضویت را طی کند.
کد خبر : ۲۰۰۰۱۳
صراط: همانطور که در متن نامه ذکر شده است، مجوز فعالیت انجمن اسلامی دانشگاه شیهد رجایی تحت عضویت دفتر تحکیم وحدت صادر شده است، در صورتی که این تشکل هیچگاه نتوانسته است عضو اتحادیه دفتر تحکیم وحدت شود و مراحل عضویت را طی کند.
 
صبح امروز سندی در اختیار پایگاه خبری تحلیلی آذرنیوز قرار گرفت که متوجه روند غیر قانونی صدور مجوز برای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و سواستفاده هیأت موسس این انجمن از نام دفتر تحکیم وحدت است. متن نامه به همراه عکس آن در ذیل می آید:
 
بسمه تعالی
مجوز فعالیت
 
            موضوع : تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
 
            در جلسه ی مورخه ۹۱/۳/۱ هیئت نظارت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اساسنامه پیشنهادی هیئت موسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بررسی و اصلاحات انجام شده بر اساسنامه انجمن اسلامی مورد تصویب قرار گرفت.
 
            لذا به موجب مصوبات جلسه ۴۴۸ مورخ ۷۸/۶/۹  و ملحقات و مصوبات جلسه ۴۴۹ مورخ ۷۸/۷/۶ ، ۴۷۲ مورخ ۷۹/۱۰/۱۳ ، ۴۹۳ مورخ ۸۰/۱۱/۹ و جلسه ۵۱۱ [مورخ] ۸۱/۱۱/۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، بدینوسیله شروع اقدامات جهت انتخابات شورای مرکزی « انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران» به منظور فعالیت رسمی در دانشگاه با رعایت کلیه ضوابط و شرایط و مطابق با اساسنامه و مرامنامه مصوب تحت عضویت اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور ( دفتر تحکیم وحدت) که طی نامه شماره ۲۸/۲۵۷ ش م تاریخ ۹۳/۳/۱ مورد تایید آن اتحادیه قرار گرفته بلامانع می باشد.
 
وفقناا… لما یحب و یرضی
 
محمد تیمور
 
دبیر هیأت نظارت

 
همانطور که در متن نامه ذکر شده است، مجوز فعالیت انجمن اسلامی دانشگاه شیهد رجایی تحت عضویت دفتر تحکیم وحدت صادر شده است، در صورتی که این تشکل هیچگاه نتوانسته است عضو اتحادیه دفتر تحکیم وحدت شود و مراحل عضویت را طی کند.
 
فعالیت غیر قانونی انجمن اسلامی دانشگاه شیهد رجایی+ سند
حتی اساسنامه ی این انجمن بر عضویت در دفتر تحکیم وحدت صراحت دارد و در ماده ای به این موضوع پرداخته است در صورتی که درخواست عضویت این تشکل به دبیرخانه ی دفتر تحکیم وحدت ارسال نشده و گویا شورای مرکزی فعلی انجمن مذکور تمایلی به فعالیت زیر نظر این اتحادیه ندارد و صرفا به دلیل تسریع در روند کسب مجوز اقدام به درج عنوان "دفتر تحکیم وحدت” در اساسنامه خود نموده و از نام این اتحادیه سواستفاده کرده است.
 
انتظاری که از مسئولین محترم دانشگاه تریبت دبیر شهید رجایی و وزارت علوم می رود این است که هرچه سریع تر به این بی قانونی واکنش نشان داده و چاره ای برای این امر بیاندیشند.
 
از نظر قانونی باید اساسنامه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تغییر و بند مربوط به عضویت این تشکل در دفتر تحکیم وحدت حذف شود و مجددا هیأت نظارت دانشگاه به اساسنامه اصلاح شده رای دهد. در غیر این صورت تشکل مذکور باید مراحل عضویت در دفتر تحکیم وحدت را طی کند که مشروط به پذیرش این موضوع از سوی شورای عمومی اتحادیه است. طبیعی است تا زمانی که این مسئله حل نشود فعالیت این انجمن در دانشگاه خلاف قانون است.
 
لازم به ذکر است خرداد ماه امسال اتحادیه ای با عنوان «انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام» با ۱۵ انجمن اسلامی اعلام موجودیت کرد – البته حداقل تعداد انجمن لازم برای تشکیل یک اتحادیه ۲۰ عدد است – که در کمال تعجب نام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی در سرلیست انجمن های عضو این اتحادیه خودنمایی می کرد در صورتی که اساسنامه ی این انجمن دلالت بر عضویت در دفتر تحکیم وحدت داشت. واضح است که یک تشکل نمی تواند به طور همزمان در دو اتحادیه عضو باشد. البته اخباری مبنی بر اینکه تکذیبیه ای در خصوص این موضوع از شورای مرکزی انجمن به وزارت علوم فرستاده شده است شنیده شده اما تا کنون شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه رجایی به صورت رسمی این مسئله را اعلام نکرده است.

منبع: آذر نیوز