۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷

دلیل طولانی شدن مذاکرات از نظر هاشمی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه غربی‌ها دریافتند که ایران یک کشور قدرتمند در منطقه است،گفت: به همین دلیل است که ائتلاف بین‌المللی مبارزه با گروه داعش دست نیاز به سوی ایران دراز کرده و می‌داند بدون کمک ایران نمی‌شود از شرّ داعش نجات پیدا کرد.
کد خبر : ۲۰۰۱۲۰
صراط: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای مجمع کارآفرینان ایران، با اشاره به طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: مجموعه‌ی اتفاقات و موضع‌گیری‌ها نشان می‌دهد ایران و کشورهای 1+5 نمی‌خواهند به شرایط قبل برگردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه غربی‌ها دریافتند که ایران یک کشور قدرتمند در منطقه است، خاطر نشان کرد: به همین دلیل است که ائتلاف بین‌المللی مبارزه با گروه داعش دست نیاز به سوی ایران دراز کرده و می‌داند بدون کمک ایران نمی‌شود از شرّ داعش نجات پیدا کرد.

وی با ابراز تعجب از سخنان نسنجیده‌ای که بعضاً علیه ایران می‌گویند، گفت: دفاع از گروه‌های مقاومت را تروریست ‌پروری و حمایت از گروه‌های تروریستی منافقین را دفاع از حقوق بشر می‌دانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری مجموعه ترورهایی که علیه مردم و مسؤولین جمهوری اسلامی شده است، گفت: ایران مظلوم‌ترین قربانی تروریسم است، چون ظالمان جهانی پناهگاه تروریست‌ها هستند.

هاشمی رفسنجانی اتفاقات افغانستان، سوریه، عراق و غزه را سندی برای حمایت قدرت‌های جهانی از گروه‌های تروریستی و تروریست دولتی صهیونیستی دانست و گفت: کسانی که در سوریه و عراق به تروریست‌ها کمک می‌کردند، الان برای مقابله با همان تروریست‌ها دست به کار شدند.

برپایه این خبر، در آغاز این دیدار، آقایان غزنونی، دیّانی، احسانی‌فر، امیری و قصاعی گزارشی از اوضاع بخش خصوصی، موانع و مشکلات و راهکارهایی برای تقویت تولید و رونق اقتصادی ارائه کردند و هر یک از حاضران نیز ضمن معرفی خود، شمّه‌ای از کارخانجات و شرکت‌های تحت مدیریتشان گفتند.
منبع: فارس