۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴

دام گستری روبروی دادگستری +عکس

چندیست که مراجعین دادگستری و اهالی محل در خیابان خیام تهران مردی را با قفسی از پرنده می بینند.
کد خبر : ۲۰۰۱۹۰
صراط: این مرد انبوهی از پرندگان را که عموما سار یا گنجشک هستند در قفسی تنگ زندان کرده وبا کمی چهره شناسی و روانشناسی  مردم گرفتار  جلوی دادگستری را شناخته و قفس را جلویشان برده و می گوید: نیت کن ، رها کن!

ایرانی جماعت هم که دل آزار حیوان زبان بسته را ندارد ، برای یک گنجشک  پولی پرداخته و به گمان اینکه مثلا زندانی خویش را آزاد ساخته ،با آزادی آن  از کرده اش دلشاد می گردد.

دام گستری روبروی دادگستری +عکس

دام گستری روبروی دادگستری +عکس

اینکه آن مرد برای یک سار یا گنجشک چقدر می گیرد برای من خیلی مهم نیست ، هرچند که دیده ام بعضی برای آزادی حیوان تراول هم پرداخته اند! اما مهمتر رفتار این مرد با روح و روان مردمست چرا که وی از شگردهایی ویژه بهره می برد، مثلا چنان پرندگان را تحت فشار و بی آب و غذا نگه می دارد که چندی از پرندگان زیر قفس و درگرما  له شده و می میرند ، هنگامی که مردم به او اعتراض می کنند ، او از خدا خواسته جمله تکراری خویش را می گوید: نیت کن ، رها کن!

یا اینکه به مانند فراعنه خود را مالک زندگی  و مرگ این زبان بسته ها می داند و جلوی چشم مردم حیران ، یکی از پرنده ها را در یک دست گرفته و آنرا آزاد و پرنده دیگر را در دست  دیگرش خفه می کند!!! و اعتراض مردم نیز همان جمله پیشین را بهمراه دارد... نیت کن ، رها کن!

آنطور که  می دانم درآمد وی بسیار بیشتر از متکدیانست ، وی پرنده ها  را در پارک جلوی دادگستری به دام انداخته و با فروش آن درآمد کلانی برایش دارد و آگاهانه خود را با چهره ای کریه و خشن به رهگذران می نمایاند. کافیست با او اصرار کنید و تذکر کنید ، ناسزاست که نثارتان میکند.

شاید بزودی درباره جرم انگاری کار این مرد و چگونگی برخورد مسولان محیط زیست چیزی بنویسم. اما نمی دانم چرا کسی نتوانسته او را منع کند ، حتی وکلای دادگستری که حتما او را  دیده اند .... ولی هنوز در گوشم صدای نخراشیده آن مرد می پیچد... نیت کن ، رها کن!

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳
۳۴
۵
جلوی دادگاه و این وضعیت واقعا که! مثلا اونجا دادستان و وکیل و دادیار رفت و آمد دارند