۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

بازداشت یک حاجی به بهانه ناسزاگویی

مصر از عربستان خواست یکی از حجاج مصری را که به سران عرب ناسزا گفته بود و هم اکنون در یکی از بیمارستان های روانی عربستان بستری است، به کشورش بازگرداند.
کد خبر : ۲۰۰۲۳۰
صراط: روزنامه سعودی "المرصد" به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گزارش داد : "محمد مختار جمعه" وزیر اوقاف و رئیس بعثه مصر از مسؤولان عربستانی خواسته است یکی از حجاج مصری را که در برابر کعبه به سران عرب ناسزا گفته بود ، به کشورش تحویل دهند.

نیروهای سعودی پس از بازداشت این حاجی مصری، او را به بیمارستان روانی منتقل کرده بودند.

الشرق الاوسط بدون افشای نام این حاجی مصری ، افزود :  این حاجی مصری در اعتراض به سیاست های حکام عرب و پایبند نبودن آنها به دین اسلام دهان به ناسزاگویی بازکرده بود که نیروهای امنیتی عربستان وی را بازداشت و به بیمارستان روانی الطائف برای بررسی وضعیت عقلی وی منتقل کردند .

سایت "اخبار مصر " وابسته به تلویزیون دولتی مصر نیز اعلام کرد : کنسول مصر در عربستان خواستار انتقال فوری این حاجی به کشورش است، تا در صورت سالم بودن محاکمه شود و اگر هم بیمار است، تحت درمان قرار بگیرد.

وزیر اوقاف مصر اعلام کرد : با توجه به روابط مستحکم عربستان و مصر به هیچ فردی اجازه داده نخواهد شد که به عربستان توهین کند و فرد متخلف محاکمه خواهد شد .

وزیر اوقاف مصر دو هفته پیش نیز گفته بود : هر فردی که در حج شعارهای سیاسی سر بدهد ، به کشورش بازگردانده و محاکمه خواهد شد .

" شوقی علام " مفتی مصر نیز از حجاج مصری خواسته که به قوانین و مقررات عربستان پایبند باشند و از این قوانین تخطی نکنند .

منبع: العالم