۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱

پاییز نگران کننده پیش روی 2استان کشور

قائم مقام وزیر نیرو گفت: شهرهای کرمان، اصفهان، تهران و 12 کلان‌شهر دیگر کشور در معرض ناپایداری منابع آبی قرار دارند اما در میان آنها بیشتر نگران وضعیت تهران و کرمان هستیم.
کد خبر : ۲۰۰۳۲۹
صراط: قائم مقام وزیر نیرو گفت: شهرهای کرمان، اصفهان، تهران و 12 کلان‌شهر دیگر کشور در معرض ناپایداری منابع آبی قرار دارند اما در میان آنها بیشتر نگران وضعیت تهران و کرمان هستیم.

محمودی قائم مقام وزیر نیرو در نشست خبری امروزش در پاسخ به سوالی مبنی بر فرو نشست دشت‌های تهران گفت: طبق گزارشات زمین‌شناسی دشت‌های تهران دارای نشست هستند اما من به طور دقیق از میزان نشست زمین اطلاع ندارم.
 
وی افزود: در حال حاضر از 609 دشت نزدیک به 18 دشت ممنوعه اعلام شده‌اند و باید در خصوص دشت‌های دیگر میزان برداشت آب کنترل شود.
 
محمودی تصریح کرد: در خصوص کنترل میزان برداشت آب باید با نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها میزان برداشت آب مدیریت شود.
 
قائم مقام وزیر نیرو درباره تغییر تعرفه‌های آب در سال آینده گفت: واقعیت این است که تعرفه آب در کشور واقعی نیست اما نمی‌توان به طور جهشی نیز این تعرفه‌ها را افزایش داد.
 
وی با بیان اینکه تعرفه‌ها باید به قیمت واقعی نزدیک شوند گفت: این امر موجب بازدارندگی در مصرف می‌شود.
 
محمودی تصریح کرد: طبق آنچه که در قانون مشخص شده است، تعرفه‌ها باید به قیمت تمام شده نزدیک شود و در این حالت نیازی به قطع و جریمه مشترکان پرمصرف وجود ندارد.
 
کرمان و تهران پاییز نگران کننده‌ای پیش رو دارند
 
قائم مقام وزیر نیرو در ادامه با اشاره به وضعیت ناپایدار برخی شهرهای کشور گفت: شهرهای کرمان، اصفهان، تهران و 12 کلان‌شهر دیگر کشور در معرض ناپایداری منابع آبی قرار دارند اما در میان آنها بیشتر نگران وضعیت تهران و کرمان هستیم.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم