۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹

واژه اصولگرایی را رهبری ایجاد کردند

اصولگرایی از جمله واژه‌هایی است که توسط مقام معظم رهبری در پایان دولت اصطلاحات ایجاد شد.
کد خبر : ۲۰۰۳۷۲
صراط: رئیس شورای عالی همگرایی اصولگرایان گفت: اصولگرایی از جمله واژه‌هایی است که توسط مقام معظم رهبری در پایان دولت اصطلاحات ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سید رضا تقوی بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ اصولگرایان اظهار داشت: این همایش با هدف همگرایی و اتحاد اصولگرایان در سراسر کشور و از جمله استان ایلام شکل گرفته است.

رئیس شورای عالی همگرایی اصولگرایان گفت: یکی از ویژگی‌های رهبر فرزانه انقلاب اصطلاح‌سازی در حوزه ادبیات سیاسی و اجتماعی بوده که خود این موضوع یک هنر بزرگ است.

وی ادامه داد: ایجاد و استفاده این اصطلاحات به اندازه‌ای مهم و تاثیرگذار است که گاهی اوقات اگر به درستی و با جامعیت خاصی به کار برده شود می‌تواند یک مجموعه عظیم را هماهنگ کند.

این روحانی اضافه کرد: معمولا سیاسیون از اصطلاحاتی استفاده می‌کنند تا بتوانند طرفداران خود را گرد آن اصطلاح جمع کنند و یک خط ممیزی بین خود و دیگران و رقبای خود بکشند و به اصطلاح جریان فکری و سیاسی خود را با این کار شفاف کنند.

تقوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در میان همه امتیازات و ویژگی‌هایی که دارند موضوع اصطلاح‌سازی و یا به تعبیری هنر اصطلاح‌سازی در حوزه مسائل سیاسی و فرهنگی از ویژگی‌های بارز ایشان است.

رئیس شورای عالی همگرایی اصولگرایان گفت: اگر به اصطلاحات ساخته شده معظم له توجه شود به طور قطع به عمق معنای آن پی خواهیم برد که هرکدام موجی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: مهندسی فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی، جهاد اقتصادی، ناتوی فرهنگی و غیره از جمله اصطلاحات ساخته شده مقام معظم رهبری بوده که هر کدام بر اساس جهت‌گیری خاصی تدوین و مطرح شده‌اند.

این روحانی اضافه کرد: در دوران اصلاحات که موضوع دموکراسی بر سر زبان‌ها بود و متفکران و نخبگان جامعه بدون توجه به بار معنایی دموکراسی این واژه را استعمال می‌کردند و در رسانه‌ها نیز پخش می‌شد و گاهی اوقات نیز یک کلمه اسلامی نیز در کنار آن استفاده می‌شد معظم له برای اینکه آن دموکراسی مورد نظر مردم را با دموکراسی مورد نظر غربی‌ها آلوده و آمیخته نشود اصطلاح مردم‌سالاری دینی را مطرح فرمودند.

تقوی تصریح کرد: اصطلاح مردم‌سالاری دینی همه خوبی‌های دموکراسی غربی را دارد اما پیامدهای منفی را در بر ندارد. آن خطی که باید بین ما و غربی‌ها در این موضوع کشیده شود توسط مقام معظم رهبری تدوین و طراحی شد.

رئیس شورای عالی همگرایی اصولگرایان گفت: مردم‌سالاری دینی همان دموکراسی است که عده‌ای اصرار می‌کردند این واژه را بر فرهنگ ما تحمیل کنند اما معظم له فرمودند که ما باید از واژه‌های خود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اصولگرایی از جمله واژه‌هایی است که توسط مقام معظم رهبری در پایان دولت اصطلاحات ایجاد شد و وارد ادبیات سیاسی انقلاب فرمودند.
منبع: فارس