۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

آیا سایت حامی دولت با شکایت مقام دولتی فیلتر شد؟

مدیرمسئول سایت «انتخاب» افزود: ظرف سه هفته اخیر، آقای حمید پورمحمدی گل سفیدی 3 شکایت ، و بانک سپه و مدیرعاملش 12 شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح کرده اند که بخش زیادی از آن ، هنوز تفهیم اتهام نشده است.
کد خبر : ۲۰۰۷۷۴
صراط: ساعاتی پیش، سایت «انتخاب» فیلتر شد.
 
مصطفی فقیهی مدیرمسئول سایت «انتخاب» اخبار مربوط به فیلتر شدن این سایت خبری را تایید کرد.
 
وی گفت: هنوز چیزی کتباً به من ابلاغ نشده، اما با توجه به رفت و آمد اخیر اینجانب در دادسرای فرهنگ و رسانه ، احتمال زیاد فیلتر شدن «انتخاب» به دلیل شکایت آقایان حمید پورمحمدی قائم مقام بازداشتی بانک مرکزی دولت احمدی نژاد و فردی به نام کامل تقوی نژاد است که موفق شده مدیرعاملی بانک سپه را تصاحب کند. البته آقای پورمحمدی فعلاً نیز معاون آقای نوبخت هستند.
 
مدیرمسئول سایت «انتخاب» افزود: ظرف سه هفته اخیر، آقای حمید پورمحمدی گل سفیدی 3 شکایت ، و بانک سپه و مدیرعاملش 12 شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح کرده اند که بخش زیادی از آن ، هنوز تفهیم اتهام نشده است.
 
وی در پاسخ به این سئوال که «آیا افزایش تعداد شکایات علیه «انتخاب» باعث فیلتر شدن شده؟»، گفت: البته سایت «انتخاب» بخاطر طبیعت کار سانه ای اش، مانند دیگر رسانه ها شکایات متعددی از دستگاهایی مختلف دارد ، و طبعاً تعدد شکایت نمی تواند دلیل فیلترینگ «انتخاب» باشد . ضمن آنکه هماطنور که عرض کردم ، بخشی از این شکایات هنوز تفهیم اتهام نشده است.
 
مدیر سایت انتخاب البته این توضیح را داد که «عمده ی اخبار «انتخاب» در مورد آقای پورمحمدی و بانک سپه ، بنا به درخواست دولت و با ابلاغ مقام قضایی حذف شده بود»
 
فقیهی تصریح کرد: این سئوال از جناب آقای نوبخت سخنگوی محترم دولت وجود دارد ، با توجه به اینکه شخص ایشان اولین بار اعلام کردند که رییس جمهور خواستار پس گرفتن شکایات سازمان های دولتی از رسانه ها شده و همینطور این اظهارنظر سخنگوی دولت که «رسانه ها باید افشاگری کنند»، خوب است ایشان پاسخ دهند که دلیل فیلتر شدن سایت انتخاب که از قضا حامی جریان اعتدال و رییس جمهور است، چیست؟
 
مدیرمسئول «انتخاب» ادامه داد: جناب دکتر نوبخت پاسخ دهند که آیا تهیه گزارش از اقدامات برخی جریانات خاص اقتصادی ، و طرح یک سئوال از آقای نوبخت که «چرا باید متهم فساد سه هزار میلیاردی معاون ایشان باشد» ، باید با شکایت رو به رو شود؟
 
وی افزود: من طی هفته های اخیر ، مکرر از دوستان ارشد و مسئولان عالیرتبه دولتی این سئوال را مطرح کرده ام که آیا اخیراً آقای حمید پورمحمدی معاون آقای نوبخت و همچنین سیدکامل تقوی نژاد مدیرعامل بانک سپه به خطوط قرمز جدید بدیل شده اند؟ آیا علاوه برمسائل امنیت ملی و مصالح عالیه نظام ، قائم مقام بانک مرکزی دولت احمدی نژاد که سابقه بازداشت در ماجرای فساد سه هزار میلیاردی را دارد ، نیز خود را به دایره تنگ «خط قرمزها» کشانده اند؟
 
مصطفی فقیهی در ادامه گفت: دوستان دولتی همواره در پاسخ به این کنجکاوی من، پاسخ می دادند که «این افراد هرگز خط قرمز نیستند و اساساً در اندازه ای نیستند که خط قرمز دولت باشند»
 
مدیرمسئول سایت «انتخاب» با بیان این مطلب که «سایت انتخاب به عنوان قدیمی ترین و اصلی ترین رسانه جریان اعتدال ، خود را ملزم به حمایت جدی از دولت خدمتگزار می داند»، افزود: بنده تردید ندارم که شخص ریاست محترم جمهوری ، اعضای دولت و مسئولین مستقیم رسانه ها در دولت ، از این اتفاقات بی اطلاع هستند و یقیناً در اولین فرصت نسبت به این مسئله توجه جدی نشان خواهند داد»