۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱

حفاری۲۴ساعته‌درزیرمسجدالاقصی+تصاویر

اشغالگران صهیونیست ۲۴ساعته برای تکمیل این حفاری‌ها کار می‌کنند و قصد دارند پس از یهودی‌سازی ساختمان‌های اسلامی چندین سالن بزرگ زیر مسجد الاقصی افتتاح کنند.
کد خبر : ۲۰۰۸۳۴
صراط: رژیم صهیونیستی به حفاری‌های خود در زیر مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس، ۲۴ساعته ادامه می‌دهد و برنامه‌ریزی کرده است تا چندین سالن بزرگ زیر مسجد الاقصی به زودی افتتاح شود.

مؤسسه اوقاف و میراث مسجد الاقصی با اعلام این خبر درباره ادامه حفاری در زیر مسجد الاقصی و اطراف این مسجد به ویژه در زیر اوقاف حمام العین در فاصله ۲۰ متری دیوار غربی مسجد الاقصی و مشخصاً در منطقه واقع در زیر منطقه المطهره تا زیر حوش العسیله و درب‌های الحدید و سلسله هشدار داد.

این مؤسسه در بیانیه‌ای تأکید کرد اشغالگران ۲۴ساعته برای تکمیل این حفاری‌ها کار می‌کنند و قصد دارند پس از یهودی‌سازی ساختمان‌های اسلامی چندین سالن بزرگ زیر مسجد الاقصی افتتاح کنند.

این مؤسسه افزود اداره آثار باستانی اسرائیل و صندوق حفظ میراث دیوار ندبه (‌دیوار براق) بر طرح‌های حفاری و یهودی سازی نظارت می‌کنند.

این صندوق دولتی است که به طور مستقیم زیر نظر دفتر نخست وزیری اسرائیل قرار دارد.

هزینه‌های اجرای این طرح را نیز انجمن شهرک‌سازی «عطیرت کوهنیم» داده است.

مؤسسه الاقصی افزود به تازگی بار‌ها تلاش کرده است به منطقه حفاری‌ها وارد شود اما اشغالگران به این بهانه که منطقه بسته است اجازه ورود و تصویربرداری نداده‌اند.

شبکه ده تلویزیون اسرائیل نیز یکشنبه گذشته گزارشی را در خصوص این حفاری‌ها پخش کرد. این برای نخستین بار است که به یک گروه تلویزیونی اجازه ورود به حفاری‌ها داده می‌شد و تصاویری از آن منتشر شد.

تصاویر تلویزیونی و اطلاعات مؤسسه الاقصی از حفاری‌های گسترده و عمیق تا عمق ده متری در زیر موقوفات حمام العین که ساختمان‌هایی اسلامی و کهن هستند حکایت دارد.

مؤسسه مسجد الاقصی تصریح کرد اشغالگران در تلاشند این ساختمان‌ها را یهودی سازی و به دوره معبد ادعایی دوم نسبت دهند و نام عبری «پشت دیوار ما» روی آن گذاشته‌اند.


منبع: ابنا