۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

متن قطعنامه حج سال 93

مراسم برائت از مشرکین لحظاتی پیش با قرائت قطعنامه حج سال 93 به پایان رسید در بخشی از این قطعنامه مظاهر کفر و نفاق و اقدامات آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب و کودک‌کش محکوم شده است.
کد خبر : ۲۰۰۹۱۸
صراط: مراسم برائت از مشرکین لحظاتی پیش با قرائت قطعنامه حج سال 93 به پایان رسید.

متن این قطعنامه به این شرح است:

اینک که خداوند متعال توفیق حضور در مهبط وحی و سرزمین عشق و ایثار را به ما اعطا کرده است ما زائران با لبیک به ندای قرآن با قلبی سرشار از عشق به خدا و رسول گرامی اسلام و اهل سنت ‌آن حضرت (ع) و با تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب و اندیشه‌های احیاگر حج ابراهیمی در عصر حاضر و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمادگی خود را برای مقابله با تمامی مظاهر کفر، شرک و نفاق ابراز داشته و مواضع اصولی خویش را اعلام می‌کنیم.

1- ما زائران بیت‌الله‌الحرام با الهام از رهنمودهای حیات‌بخش قرآن و با پیروی از سیره ابراهیم خلیل‌الله (ع) و نبی مکرم اسلام و اهل بیت پاک آن حضرت مراتب تنفر و انزجار و برائت خود را از استکبار جهانی، مظاهر کفر، نفاق و شرک به ویژه آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب و کودک‌کش و هم‌پیمانان آنها را اعلام می‌داریم.

2- ما با تأکید بر مواضع حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری فلسطین را کشوری یکپارچه و متعلق به همه مردم این سرزمین دانسته و هر طرحی را که مستلزم مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها و تجزیه فلسطین باشد مردود و مقاومت را حق مشروع فلسطین و تنها راه  آزادسازی سرزمین‌های اشغالی می‌دانیم.

3- ما ریشه مشکلات امروز جهان اسلام نظیر بحران‌آفرینی در لبنان و سوریه و بر هم زدن آرامش در خاورمیانه به منظور تضعیف جبهه مقاومت و حمایت از تروریسم و توطئه سازمان‌یافته برای دامن زدن به اسلام‌ستیزی و نقض مستمر حقوق بشر و تحقیر مسلمانان بی‌دفاع را نشانه نظامی‌گری غربی‌ها و خوی استکباری آنها دانسته و از مسلمانان جهان می‌خواهیم با حفظ اتحاد و انسجام اسلامی با عمل به مسئولیت‌های دینی و ایمانی خود زمینه تحقق وعده الهی را در تحقق فروپاشی نظام‌های سلطه در جهان فراهم سازند.

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است:

4- ما هر گونه تلاش برای ایجاد شکاف در صفوف مسلمانان و اهانت به نمادها و شخصیت‌های اسلام را محکوم نموده، عقلانیت، اعتدال و وحدت عملی را مهمترین نیاز اساسی جهان اسلام و مشارکت مؤثر در اداره جهان می‌دانیم.

5- اسلام ناب اسلام قرآنی و محمدی است، اسلام اشدا علی‌الکفار و رحماء بینهم است. اسلام وحدت‌بخشی و همزیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان با یکدیگر و سایر مذاهب است ما تلاش استکبار جهانی را در ارائه چهره مخدوش از اسلام ناب محمدی است و تبلیغ اسلام آمریکایی - افراطی و تفکر تروریسم تکفیری و نزاع بین مذاهب اسلامی و امت واحد رسول‌الله (ص) را محکوم می‌نماییم.

6- ما مردم‌سالاری دینی را که بر پایه دو رکن حاکمیت ارزش‌ها و اندیشه‌های اسلامی و حق تعیین سرنوشت خود مردم استوار است تنها الگوی مطلوب دانسته و قشری‌گرایی و تحجرگرایی را مانع رشد و شکوفایی مسلمانان می‌دانیم.

7- ضمن تأکید بر ادامه پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران و مواضع اصولی آن بر حمایت از مسائل عادلانه جهان، تلاش‌های کنونی را در اعمال فشار و جلوگیری از دستیابی به حق برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، تحریم اقتصادی و تحریم و ارعاب را محکوم کرده و خواستار وحدت و همدلی مسئولان و برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه برای حل مشکلات جاری و یکپارچگی آحاد مردم در پیروی از اهداف و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای می‌باشیم.

صحرای عرفات - نهم ذی‌الحجه‌الحرام - 1435 هجری قمری
منبع: فارس