۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳

ابتکار یک زوج در سرقت و کلاهبرداری

روز دوم مردادماه مردی نزد مأموران کلانتری 103 گاندی ادعا کرد که پژو 206 وی از سوی یکی از دوستانش به سرقت رفته است.
کد خبر : ۲۰۱۰۴۱
صراط: این مرد وقتی در برابر تیمی از پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ایستاد، گفت: روز یکم مردادماه «امیر» معروف به «پژمان» که دوست 10 ساله من است، به خانه‌ام آمد. آن شب پژمان میهمان من بود، ساعت 12شب خوابیدم اما وقتی صبح از خواب بیدار شدم، دیدم از پژمان اثری نیست. بعد از 10 دقیقه متوجه شدم که سوئیچ پژو 206 من هم نیست. کمی بیشتر که وسایل خودم را وارسی کردم، فهمیدم که تمامی مدارک شناسایی خودرو، دو حلقه انگشتر برلیان و کارت عابربانک به همراه رمز نیز سرقت شده است و ساعت 2 بامداد هم از بانک برای من پیامک آمده بود و وقتی آن‌ها را خواندم متوجه شدم شب گذشته و درحالی که خواب بودم، از حساب عابربانکم پول برداشت شده است. کارآگاهان در این مرحله با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته تصویر پژمان را شکار کردند و وقتی به در خانه وی در بلوار فردوس رفتند دیدند پژمان با همسرش به نام «ناهید» گریخته است.
کارآگاهان با انجام تحقیقات محلی پی بردند پژمان و همسرش در شعبه 1010 مجتمع قضایی ولیعصر به اتهام صدور چک‌های بدون محل تحت تعقیب هستند. دستور توقیف خودروی سرقتی در سیستم جامع پلیس ثبت شد تا اینکه روز یکم شهریور ماه خودرو در منطقه شهرزیبا رؤیت شد و تجسس‌ها نشان داد که پژمان با همدستی همسرش اقدام به فروش خودرو از طریق آگهی کرده است.
خریدار خودرو به کارآگاهان گفت: «از طریق آگهی روزنامه، این پژو را از زن جوانی خریدم. در زمان تحویل خودرو، مقابل یک مجتمع مسکونی در منطقه شهرزیبا رفته و پس از توافق بر سر قیمت، 30 میلیون تومان را پرداخت کردم. قرار شد همه پول 206 را پس از انتقال سند و در محضر پرداخت کنم اما پس از آن دیگر صاحب خودرو پاسخگوی تماس‌های من نبود.»
با شناسایی این مجتمع مسکونی از سوی خریدار 206 واقع در بلوار تعاون، کارآگاهان به آنجا رفتند و در تحقیقات بعدی اطمینان پیدا کردند که پژمان و همسرش هیچ‌گاه در این مجتمع زندگی نمی‌کردند. یکی از اهالی مجتمع که موفق به شناسایی «ناهید» شده بود، به کارآگاهان گفت: «چند روز پیش این زن را با ظاهری آراسته داخل مجتمع مشاهده کردم که خود را از بستگان همسایه طبقه بالا معرفی می‌کرد. این زن به در واحد ما آمد و درخواست مقداری آب کرد و من نیز به تصور اینکه وی واقعاً از بستگان همسایه طبقه بالای مجتمع است، یک سینی آب به ایشان دادم و او نیز پس از چند دقیقه سینی آب را آورد و بسیار مؤدبانه از من تشکر و خداحافظی کرد.» خریدار خودرو نیز با تأیید اظهارات این زن همسایه گفت: «روزی که برای خرید خودرو به در مجتمع آمده بودم، از فروشنده خودرو درخواست یک لیوان آب کردم و او نیز پس از رفتن به داخل مجتمع، با یک سینی پارچ آب به مقابل در مجتمع آمد؛ آن زمان دیگر اطمینان پیدا کردم که این مجتمع، خانه فروشنده خودرو است و با این اطمینان 30 میلیون تومان را پرداخت کردم.»
همزمان با این تجسس‌ها کارآگاهان در تحقیقات خود موفق به شناسایی یکی از فریب‌خوردگان در شمال کشور شدند که پژمان و همسرش پس از فرار و ترک تهران با چک‌های بلامحل اقدام به خرید یک پراید از وی کرده بودند. بدین‌ترتیب، دستور توقیف این خودرو و دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد، تا اینکه به پلیس تهران خبر رسید آن‌ها در بندرعباس دستگیر شدند. این زوج تبهکار پس از دستگیری، به سرقت و کلاهبرداری اعتراف کردند و تحقیقات در زمینه اقدامات مجرمانه دیگر آنان ادامه دارد.
منبع: ایران