۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

وقتی عارف اصلاح‌طلبان را سردرگم کرد

به نوشته یک روزنامه اصلاح طلب، از هم‌اکنون نمی‌توان درباره  قصد عارف از توجه بیش از حد به اصولگرایان به اظهارنظر پرداخت اما این اظهارات واقعا قابل تامل است!
کد خبر : ۲۰۱۱۲۲
صراط: روزنامه اصلاح طلب آرمان در مطلبی، از اظهارات محمدرضا عارف درباره امکان تعامل با اصولگرایان ابراز تعجب کرد.

این روزنامه با اشاره به اظهارات عارف نوشت: اوج اظهارات عارف به بخشی برمی‌گردد که او در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره اینکه آیا در جلسات شورای مشورتی خاتمی برای انتخابات مجلس شرکت می‌کنید یا خیر؟ خاطرنشان کرد:‌ در این شورا عضو نیستم. بدین معنی که از ابتدا که این شورا تشکیل شد در هیچ جلسه‌ای شرکت نکردم زیرا خودم دارای شورای مشورتی هستم. ما برای انتخابات مجلس بنا داریم از جبهه اصلاحات یک لیست بیرون آید. بنابراین باید مشورت کنیم. همچنین توصیه‌ من به خواهران و برادران اصولگرا این است که در انتخابات حضور داشته باشند و آنها نیز یک لیست را ارائه دهند. این هم نماد دیگری از علاقه عارف برای ائتلاف با اصولگرایان است. شاید بتوان توصیه او به اصولگرایان را ناشی از مشی اخلاقی دانست اما سوال است که سوال خبرنگار چه ارتباطی با اصولگرایان داشت که عارف از آنها دعوت به حضور در انتخابات کرد.

آیا او می‌خواست پیامی را به اصلاح‌طلبان منتقل کند؟ البته عارف به همین جملات بسنده نکرد و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای کمیته‌ انتخابات از شما دعوت کند آیا این دعوت را می‌پذیرید، بیان کرد: ‌ما قطعا تعامل خواهیم داشت و الان نیز به‌صورت غیررسمی تعامل خوبی با همه‌ جریانات داریم. اگر دعوتی صورت گیرد نه‌تنها با اصلاح‌طلبان بلکه با اصولگرایان نیز درمورد انتخابات مجلس تعامل خواهیم داشت. از هم‌اکنون نمی‌توان درباره  قصد عارف از توجه بیش از حد به اصولگرایان به اظهارنظر پرداخت اما این اظهارات واقعا قابل تامل است!