۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹

قرعه کشی خودروهای لوکس در پستو

کد خبر : ۲۰۱۱۸۸
صراط: متاسفانه عدم اطلاع رسانی مناسب یکی از برندهای آب میوه، که در ماه های اخیر با تبلیغ خودروهای لولکس به عنوان جایزه بازار خوبی را برای محصولات خود فراهم کرده است باعث گلایه تند و انتقاد خریداران و مشتریان این برند شد.

این برند نسبتا معروف آب میوه که بنابر تبلیغات پخش شده از رسانه ملی قرار بود روز دوازدهم مهرماه در برنامه ای بصورت زنده اقدام به قرعه کشی دوخودروی لوکس برای اهدا به خریداران محصولات خود کند بدون اعلام  به خریدارانی که کد های محصولات را برای این شرکت پیامک کرده بودند و بصورت ناگهانی در روز قبل از اعلام رسمی اقدام به برگزاری قرعه کشی دو خودروی لوکس خود کرد.

متاسفانه این برند آب میوه که در چند وقت اخیر پول های نسبتا هنگفتی را نیز در حوزه تبلیغات هزینه کرده است فاقد سایت اطلاع رسانی و رسمی بوده و تنها یک شبکه اجتماعی به نام خود دارد که مخاطبین و مشتریان برای دستیابی به اطلاعات و اخبار باید حتما در سایت مذکور ثبت نام کنند.

داریوش یکی از کاربران و مشتریان  این برند آب میوه در صفحه شبکه اجتماعی متعلق به این شرکت  نوشته: واقعا برای شرکت ..... متاسفم. اول اینکه سر حرف خودتون نبودین گفتین دوازدهم اما یازدهم دور از چشم همه قرعه کشی کردید. دوم تا کی دروغگویی وخیانت به مشتری؟ سوم چه جوری قرعه کشی می کنید اخه نامردا هنوز که هنوزه کد سری ردیف به هیچکدوم از محصولاتی که فرستادم تعلق ندادین قرعه کشی رو از توهم و خیال قرعه کشی میکنید اونم بدون کد سری امروز که دوازدهم مهر ماهه هنوز کد ردیف ندادید اونوقت شما برنده ها رو هم مشخص کردید به همین سادگی نمیدونم ما رو چی فرض کردید.

یکی دیگر از مشتریان این شرکت در ادامه نوشته: نمیدونم ما رو چی فرض کردید؟؟؟ این پول من و امثال منه که با خرید از شرکت شما رو سر پا نگه داشته و ماشین جایزه میدید اگرنه شرکت ........ ورشکست میشد. در اخر هم بگم من خودم و اطرافیانم از مشتریهای پر و پا قرص آب میوه های شما بودیم که برای ختم تو مسجد یا تولد و مهمونی از انواع محصولاتتون که شامل آبمیوه کوچک و بزرگ شربت شیشه ای و گالنی اونم به تعداد بسیار زیاد استفاده میکردیم بالای چند میلیون از شما خرید کردیم و همه ی کد ها رو هم فرستادیم اما دریغ از کد ردیف...

این مشتری که از خریداران پرو پا قرض محصولات این برنده گفته: من به شخصه به همراه کل دوستان و آشنایانم که از شما خرید کردیم شما رو تحریم میکنیم و از محصولاتتون حتی اگه رایگان هم باشه مصرف نمی کنیم و به همه اطلاع رسانی می کنیم که از محصولاتتون استفاده نکنن این رفتار زشتتونو ببینید نفس کارتون چقدر زشته  ما محتاج ماشین شما نبودیم و نخواهیم بود اما این خلف وعده شما توهین بزرگی به ما بود.

علی دیگر کاربر و مشتری این برند آب میوه در شبکه اجتماعی این شرکت به  نحوه قرعه کشی این برند که توسط خود شرکت رسما به مشتریان اعلام شده اشاره کرده و گفته: پس از پایان مهلت ارسال پیامک که زمان آن از طریق همین سایت و رسانه ها اعلام میگردد به همه پیامک های دریافت شده دو سری شماره قرعه کشی (طبق امتیازبندی و محصولات) اختصاص می یابد، بدین صورت که دو قرعه کشی با هم انجام میگیرد، یکی برای کد های آبمیوه و جایزه خودرو اول ..... و دیگری برای کدهای شربت با جایزه خودرو دوم ......

این قرعه کشی در برنامه زنده با نظارت نمایندگان شرکت  و معاونت بازرگانی صدا و سیما برگزار می گردد. در این برنامه زنده تلویزیونی دو بار با جداکردن تصادفی گوی های حاوی اعداد ۰ الی ۹ به تعداد هر رتبه از اعداد اختصاص یافته به پیامکها، دو برنده مشخص و صاحب خودرو ..... خواهند شد. بدیهی است که ارائه مدارک شناسایی فرد و محصول خریداری شده دارای کد 7 رقمی موجود در آن پیامک الزامی است.

قرعه کشی خودروهای لوکس در پستو
در این حال چندی پیش نیز بیننده ای با ارسال عکسی به برنامه تلویزیونی پایش در ارتباط با قرعه کشی این شرکت آبمیوه سازی نوشته بود: اگه میتونی لکسوس ببر! سه تا ابمیوه خریدم از یه مارک معروف که خیلی هم تبلیغ می کنه که کد هفت رقمی روی محصول را اس ام اس کنید تا لکسوس ببرید ولی هر سه تا کد یکی هستن ! حالا نمی دونم اگه این کد برنده بشه بهم سه تا ماشین میدن!یا از این کد دست شخص دیگه ای هم هست !! یا اینکه در کل .....
جالب اینکه شرکت ابمیوه سازی مذکور نیز در جوابیه ای به برنامه تلویزیونی پایش درباره علت وجود کد تکرای بر روی بعضی از پاکتهای آبمیوه ...... توضیح داد: مهمترین نکته قبل از توضیح مشروح این است که قرعه کشی بین اعداد ثبت شده بر روی محصوص انجام نمی شود بلکه بین ردیف های اختصاص داده شده به هر پیامک انجام می گردد که بارها در هر قرعه کشی اعلام شده است .

متاسفانه این بار اول نیست که شرکت ها و برندها  با استفاده  با تبلیغات گسترده و فریب افکار عمومی پول های هنگفتی به جیب می زنند.

  از سوی دیگر تبلیغات برخی از کالاها در رسانه ملی به‌گونه‌ای است که می‌توان آن را بازتولیدی از بلیط‌های بخت آزمایی دانست.

در شرایط اقتصادی کنونی جامعه، بسیاری از خانواده‌ها به امید برنده شدن در قرعه‌کشی این محصولات، که امکان تحول در زندگیشان را فراهم می‌کند، نسبت به خرید این محصولات اقدام می‌کنند.

 این حقیقت مسئله‌ای است که با تحقیقی ساده و فاقد جهت‌گیری، قابل اثبات است؛ اما صاحبان برند‌های فوق سعی دارند مسائلی مانند کیفیت محصول خود را عامل انتخاب توسط خریداران عنوان کنند. فارغ از اینکه قاطبه خریدارانی محصولات ذکر شده به امید دستیابی به جوایز عنوان شده خریداری کرده‌اند بیش از همه به نیت خود واقف‌اند و با وارونه نشان دادن حقیقت چیزی تغییر نمی‌کند.

به هر حال امیدواریم  سازمان ها و دستگاه های نظارتی مانند همیشه با بررسی این موضوعات با تخلفات و سو استفاده های احتمالی مقابله و جلوی سو استفاده سود جویان را بگیرند.

 
منبع : ایران اکونا