۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

دستگیری دو شکارچی متخلف در ایجرود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان از دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان ایجرود خبر داد
کد خبر : ۲۰۱۳۵۴
صراط: ظفر افشاری اظهار داشت: طی هفته گذشته یک مورد سلاح غیر مجاز در استان زنجان کشف و ضبط شده است. این سلاح در منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر واقع در شهرستان طارم توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به دستگیری دو متخلف طی هفته گذشته در شهرستان ایجرود تصریح کرد: از این دو متخلف 2 قطعه لاشه خوتکا کشف و ضبط شده است.

این مسئول با بیان اینکه دو شکارچی مذکور با اسلحه ساچمه زنی اقدام به شکار کرده بودند، خاطرنشان کرد: همچنین دو قطعه کبک نیز از این شکارچیان کشف شده است.

افشاری با بیان اینکه شکارچیان غیر مجاز پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، تاکید کرد: برخوردهای قانونی بویژه جرایم نقدی می‌تواند در کاهش شکار غیر مجاز بسیار تاثیرگذار باشد.‌

وی با قدردانی از عملکرد مراجع قضایی استان زنجان در برخورد با جرایم زیست محیطی بیان داشت: در سال‌های اخیر مراجع قضایی در ارتباط با پرونده‌های حفاظت از محیط زیست جدیت خوبی نشان داده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: متخلفان آگاه باشند که ماموران یگان حفاظت محیط زیست بصورت شبانه‌روزی در حال پایش مناطق تحت مدیریت سازمان هستند.

این مسئول با هشدار به متخلفین حوزه شکار و صید غیر مجاز در استان زنجان تاکید کرد: شکارچیان غیر مجاز بدانند که در صورت انجام هرگونه تخلفی دیر یا زود گرفتار قانون خواهند شد.محیط‌بانان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست در استان زنجان تمام مناطق تحت مدیریت سازمان را پوشش می‌دهند ولی به دلیل کمبود نیرو امکان پوشش تمام مناطق آزاد استان وجود ندارد.

منبع: فارس