۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

کشف 21 پرونده زمین‌خواری در گلستان

رئیس پلیس آگاهی گلستان از کشف 21 پرونده زمین‌خواری به ارزش 309 میلیارد ریال در این استان خبر داد.
کد خبر : ۲۰۱۳۵۵
صراط: به نقل از پایگاه خبری پلیس گلستان، محمدرضا اکبری اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال با تلاش ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان بیش از 47 میلیارد ریال قاچاق کالا و ارز کشف شده است.

وی ادامه داد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده قاچاق کالا و ارز در این مدت یک‌هزار و 905 پرونده بوده و این در حالی است که در سال گذشته یک‌هزار و 169 پرونده تشکیل شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به عزم پلیس آگاهی برای برخورد با جرایم اقتصادی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری 21 پرونده زمین‌خواری کشف و متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند.

اکبری اضافه کرد: تعداد متهمان دستگیر شده پرونده‌های زمین‌خواری 10 نفر بوده است.

اکبری با اشاره به متراژ زمین‌ها متذکر شد: این زمین‌ها به مساحت 83 هزار و 757 متر مربع بوده که دارای ارزشی معادل 309 میلیارد و 501 میلیون و 700 هزار ریال بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری چهار پرونده تسهیلات بانکی غیر مجاز با استفاده از سیستم نظارتی پلیس آگاهی و اشرافیت اطلاعاتی پلیس آگاهی گلستان و بررسی تخصصی کشف و مورد رسیدگی قرار گرفت.

اکبری متذکر شد: در راستای رسیدگی به این پرونده‌ها پنج متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها 194 میلیارد و 370 میلیون و 87 هزار ریال بوده است.

این مقام انتظامی استان همچنین از کشف دو پرونده اختلاس در 6 ماه نخست سال جاری در استان خبر داد و افزود: در این دو پرونده دو متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان ابراز داشت: ارزش ریالی این دو اختلاس نیز 2 میلیارد و 610 هزار ریال بوده است.