۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

واکنش نماینده عراقی به افشاگری جو بایدن

یکی از نمایندگان فراکسیون «دولت قانون» پارلمان عراق از این کشور خواست علیه سه کشور عربستان، امارات و ترکیه به اتهام پشتیبانی از تروریسم به شورای امنیت شکایت کند.
کد خبر : ۲۰۱۳۸۹
صراط: به نقل از پایگاه خبری «سومریه نیوز»، «عالیه نصیف» نماینده ائتلاف دولت قانون از حکومت عراق خواست پس از افشاگری اخیر «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر در دست داتشن برخی کشورها مانند عربستان، امارات و ترکیه در پشتیبانی از تروریسم، از این کشورها شکایت کند.
 
دو روز قبل جو بایدن سخنانی مهم درباره سیاست خارجی آمریکا در سوریه بیان کرد و طی این سخنرانی در جمع دانشجویان در دانشگاه هاروارد با نام بردن از برخی از کشورهای منطقه، مانند ترکیه، عربستان و امارات، از آنها به دلیل حمایت از گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه انتقاد کرد.
 
نصیف گفت: پیشتر در مورد انعکاس‌های حوادث امنیتی سوریه بر عراق هشدار دادیم و متاسفانه آن پیش‌بینی‌ها به وقوع پیوست و موج تروریسم از سوریه به عراق کشیده شد تا شاید تروریست‌ها بتوانند امارتی را که به دنبال آن هستند در بخش‌هایی از سرزمین عراق و سوریه به دست آوردند.
 
این نماینده پارلمان عراق افزود: اظهارات بایدن که عربستان وامارات و ترکیه را پشتیبان النصره و القاعده در سوریه اعلام کرد حاکی از توطئه خطرناکی است که آتش تروریسم وافراط گرایی در منطقه را شعله‌ورتر می‌کند.
 
نصیف درادامه داعش را وارث القاعده و النصره اعلام کرد و این دولت‌ها را مسئول آنچه امروز در عراق اتفاق می‌افتد، دانست.
 
این نماینده عراقی سپس بر ضرورت اقدام دولت عراق برای شکایت از امارات، عربستان و ترکیه در شورای امنیت به اتهام پشتیبانی از تروریسم تاکید کرد و اظهارات بایدن را مهر تاییدی بر اقدامات این سه کشور دانست.
منبع: فارس