۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳

حملات آمریکا به داعش بی نتیجه بوده است

شبکه المیادین گزارش داد: حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در عراق، باعث تضعیف این گروه نشده است.
کد خبر : ۲۰۱۳۹۴
صراط: شبکه المیادین گزارش داد: حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در عراق، باعث تضعیف این گروه نشده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، کارشناسان و ناظران عراقی هشدار می دهند حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش کارآمد نیست و تلفات این گروه تاکنون محدود بوده است.

عبدالله بدران خبرنگار شبکه المیادین در بغداد گفت: حملات هوایی جنگنده های آمریکا و متحدانش به مواضع داعش تاکنون تاثیری بر این گروه نداشته است. کارشناسان می گویند شرایط میدانی با آنچه دوربین های هواپیماهای آمریکایی نشان می دهد متفاوت است و به همین علت باید عوامل اطلاعاتی در مناطق در کنترل داعش حضور داشته باشند.

امیر السعدی کارشناس مسایل امنیتی در بغداد به المیادین گفت:« راهبرد استفاده از نیروی هوایی و موشک های هدایت شونده نتیجه بخش نیست و زمینه ساز پیروزی بزرگ نخواهد بود. در حملات هوایی مراکز مشخصی از انبارهای سلاح و فرماندهی داعش هدف قرار می گیرند، اما در عرصه میدانی تاثیری بر حضور جنگجویان داعش در درگیریها ندارد.»

در ادامه این گزارش آمده است: حیدر العبادی نخست وزیر عراق می گوید نتیجه جنگ با داعش به نفع ملت عراق ادامه دارد و نیروهای مسلح این کشور در حال پیشروی هستند. اما بسیاری از احزاب عراق این دیدگاه را قبول ندارند و پیشروی ها را نتیجه مشارکت افراد مسلح عشیره های عراقی می دانند.
محمد المیاحی عضو ائتلاف ملی عراق به المیادین گفت:«روند جنگ به نفع ما نیست و ما عوامل اصلی قدرت گروه های تروریستی را تعیین نکرده ایم. نیروهای عراقی برای از بین بردن داعش و استفاده از حمایت بین المللی در این باره جدی هستند. سران عراق باید تلاش کنند راهبرد امنیتی مشخصی را تعیین کنند.»

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: کارشناسان همچنین ساختار ارتش عراق و سازمان های امنیتی آن را بسیار مهم می دانند. در غیر اینصورت حملات هوایی به تنهایی تاثیر جدی بر داعش نخواهد داشت. اذعان رئیس جمهور آمریکا به ارزیابی نادرست سازمان های اطلاعاتی این کشور از خطر داعش بی جهت نبود. آمریکاییها اطلاعات کمی از فعالیت های داعش در اختیار دارند. اگر حامیان سابق این گروه که اکنون به متحدان آمریکا تبدیل شده اند اطلاعات کافی در اختیار واشنگتن قرار دهند، این شرایط تغییر خواهد کرد.