۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱

زنان کُرد مدافع کوبانی +تصاویر

یکی از زنان جنگجوی کرد، در یک عملیات انتحاری با منفجر کردن خود در میان عناصر تکفیری داعش باعث وارد آوردن تلفاتی به آن‌ها شد.
کد خبر : ۲۰۱۵۰۶
صراط: نیروهای کُرد پس از نبردهای شدید که به کشته شدن ۱۹ تن از این جنگجویان و ۲۷ تن از تروریست‌های تکفیری داعش منجر شد، حمله شبانه عناصر داعش به شهر کوبانی (عین العرب) سوریه را دفع کردند.

تکفیری‌ها یکشنبه شب تا صبح امروز به شرق و غرب این شهر راهبردی حمله کردند. آن‌ها می‌خواهند با تصرف کوبانی کنترل کامل و بدون انقطاع نواری طولانی از مرز سوریه و ترکیه را به دست گیرند.

عناصر داعش تاکنون نتوانسته‌اند وارد این شهر تحت محاصره شوند که در چند کیلومتری ترکیه قرار دارد.

در همین حال و در میان خبرهای زیادی که از مقاومت کوبانی به گوش می‌رسد، روز گذشته، یکی از زنان جنگجوی کرد عضو یگان‌های مدافع زن (YPJ)، در یک عملیات انتحاری با منفجر کردن خود در میان عناصر تکفیری داعش باعث وارد آوردن تلفاتی به آن‌ها شد.

اقدام این زن نشان می‌دهد که مدافعان کرد با چنگ و دندان سعی دارند کوبانی را حفظ کنند و اجازه ندهند این شهر به دست داعش بیفتد.

این زن که «آرین میرکان» نام دارد، فرمانده گروه بود و عملیات انتحاری خود را در نزدیکی محل استقرار عناصر داعش در شرق کوبانی انجام داده است.

به گزارش رسانه‌های کُردزبان، این عملیات در «تپه مشتنور» که یک ناحیه استراتژیک است و در بیش از پنجاه نقطه آن جنگ و درگیری میان نیروهای کرد و داعش در جریان بوده، روی داده است.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از ۱۶سپتامبر تاکنون صد‌ها نفر از هر دو طرف جنگ در حملات تکفیری‌ها به این منطقه کشته شده‌اند. افزون بر این ۳۰۰هزار نفر از ساکنان این شهر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند که ۱۸۰ هزار نفر آن‌ها به ترکیه پناه برده‌اند.

خبرگزاری رویتزر به نقل از یک افسر ارتش ترکیه گزارش داد که امروز پرچم داعش بر فراز ساختمانی در شرق شهر کوبانی دیده شده است..

تصاویر تلویزیونی که از خاک ترکیه گرفته شده، پرچم سیاه داعش بر فراز یک ساختمان چهارطبقه در شهر عین عرب دیده می‌شود. این محل صحنه درگیری‌های شدید نیروهای داعش و کرد در طی روزهای اخیر بوده است.

یک افسر ارتش ترکیه که حاضر نشد نام خود را بگوید، در گفتگو با خبرگزاری رویترز تایید کرد که پرچم برافراشته شده در کوبانی متعلق به داعش است.

هر چند نیرویی برای حمایت از جنگجویان کرد وارد کوبانی است اما حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا بر ضد مواضع داعش در اطراف این شهر، پیشروی این گروه را مختل کرده است.


منبع: ابنا