۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳

تمديد بازداشت دو پسر مبارك

درحالي كه روز گذشته دادستان مصر حكم تمديد بازداشت علاء و جمال مبارك را براي 15 روز ديگر تمديد كرد، هزاران معترض مصري با تجمع در برابر داستاني مصر نسبت به تعويق محاكمه وزير سابق داخلي اين كشور اعتراض كردند.
کد خبر : ۲۰۱۵۶

به گزارش فارس به نقل از روزنامه مصري الشروق، دادستان مصر حكم بازداشت علاء و جمال مبارك، دو پسر حسني مبارك را براي ادامه بازجويي در پرونده وارد آوردن زيان و ضرر به اموال عمومي تمديد كرد.


بيانيه منتشره توسط عادل سعيد، سخنگوي دادستاني مصر تاكيد مي‌كند، روز گذشته هيئتي به نمايندگي از دادستاني مصر براي ادامه بازجويي از دو پسر مبارك راهي زندان ليمان طره در قاهره شدند.

اين بيانيه مي‌افزايد: بازجويي از دو پسر مبارك درباره دست داشتن آنها در برنامه پرداخت بدهي‌هاي سد اسوان و صدور گاز به رژيم صهيونيستي و افتتاح شركت‌هاي تجاري و بازرگاني خارجي در مصر و خصوصي سازي بخش عمومي و فروش سهام شركت‌هاي اين بخش بوده است.

در همين راستا هزاران شهروند مصري نيز با تجمع در برابر ساختمان دادگاه جنايي قاهره نسبت به تعويق محاكمه حبيب العادلي، وزير داخلي سابق رژيم مصر و دستياران و معاونانش اعتراض كردند.

اعتراض كنندگان خشمگين مصري خواستار محاكمه علني العادلي و معاونانش شده بودند.

دادگاه جنايي قاهره رسيدگي به پرونده العادلي و دستياران و معاونانش در اتهام به قتل و كشتار تظاهرات‌كنندگان مصري را به دليل عدم به پايان رسيدن تحقيقات لازمه به شش ماه ديگر موكول كرد.