۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹

ابتلاي پرستار اسپانيايي به ابولا تأييد شد

مقامات اسپانیا، ابتلای یک پرستار به بیماری ابولا را در این کشور تأیید کردند.
کد خبر : ۲۰۱۵۷۸
صراط: مسئولان بهداشتی اسپانیا اعلام کردند پرستاری که ماه گذشته از یک کشیش مبتلا به ابولا نگهداری می‌کرد، خود به این بیماری مبتلا شده است. این کشیش که پس از مبتلا شدن به ابولا در سیرالئون به اسپانیا بازگردانده شده بود، فوت کرده است.
آنا ماتو، وزیر بهداشت اسپانیا در نشست خبری خود از اجرای پروتکل مربوط به شرایط اضطراری خبر داد و گفت مقامات سرگرم بررسی نحوه سرایت بیماری به پرستاری هستند که برای نخستین بار در خارج از غرب آفریقا به این ویروس آلوده شده است. به گفته مسئولان پزشکی اسپانیا، افرادی که با این پرستار در ارتباط بوده اند نیز تحت نظر هستند، اما هم اکنون شخص دیگری که مظنون به ابتلا باشد، وجود ندارد. خود پرستار نیز در روز سی‌ام سپتامبر احساس بیماری کرده است. این پرستار در بیمارستان «کارلوس سوم» از کشیشی به نام «مانوئل گارسیا ویجو»، مراقبت می‌کرد.
وزیر بهداشت اسپانیا گفت: « ما با نظام بهداشت و درمان منطقه مادرید و همچنین کارشناسانی که اینجا در کنار من حضور دارند، همکاری می‌کنیم تا بهترین شیوه درمان بیمار را پیدا و از به خطر افتادن مردم و سایر اعضای کادر پزشکی که پرستار زن را معالجه می کنند، اجتناب کنیم». رافائل پِرِز، مدیر بیمارستان لاپاز در شهر مادرید نیز گفت بیمار هم اکنون با خطر جدی روبرو نیست و مسئولان منتظر هستند تا نتیجه بررسی‌های پزشکان را در بیمارستان کارلوس سوم بشنوند.
از زمان آغاز شیوع بیماری ابولا در غرب آفریقا در ماه مارس امسال، بیش از سه هزار و چهارصد نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند. ابولا همچنین نزدیک به هفت هزار و دویست نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده است.