۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

آمار تلفات درگیری های اخیر اوکراین

وزارت امور خارجه اوکراین از کشته شدن 56 و زخمی شدن 316 نیروی نظامی ارتش این کشور در طول زمان برقراری آتش‌بس در شرق اوکراین خبر داده و تعداد قربانیان غیرنظامی در این مدت را نیز 32 نفر اعلام کرد.
کد خبر : ۲۰۱۵۸۳
صراط: به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه اوکراین شب گذشت در بیانیه‌ای که در صفحه «توئیتر» این وزارتخانه منتشر شد،  اعلام کرد که در طول زمان برقراری آتش‌بس در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق این کشور که از تاریخ 5 سپتامبر آغاز شده، تاکنون بیش از 1000 مورد نقض توافقات صورت گرفته است و در نتیجه درگیری‌ها 56 نفر از نیروهای نظامی ارتش اوکراین کشته و بیش از 300 نفر از آنها زخمی شده‌اند، علاوه بر این 32 نفر از مردم غیرنظامی ساکن منطقه نیز کشته شده‌اند.
 
لازم به یادآوری است که مقامات رسمی کی‌یف و رهبران محلی مناطق استقلال طلب در شرق اوکراین در تاریخ 5 سپتامبر توافقنامه آتش‌بس و مبادله اسرا را امضا کردند. علاوه بر این بر اساس این توافقنامه دولت اوکراین موظف شد که برای نیروهای شبه نظامی عفو عمومی اعلام کرده و همچنین قانون مربوط به وضعیت خاص برای استان‌های دونتسک و لوهانسک را تصویب کند. مسئله اعلام عفو عمومی که همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، ولی قانون وضعیت خاص مناطق «دون باس» (دونتسک و لوهانسک) به تصویب پارلمان اعلای اوکراین رسید، البته بدین صورت که این قانون جنبه موقت داشته و تنها برای 3 سال اعتبار خواهد داشت و مقامات کی‌یف هر زمان که لازم بدانند، خواهند توانست آن را لغو کنند.  
 
در طول اجرای آتش‌بس دو طرف مناقشه داخلی در اوکراین بارها یکدیگر را به نقض اصول مورد توافق متهم کرده‌اند.
منبع: فارس