۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

روایت رضایی از توصیه رهبرانقلاب به مجمع

وی خاطرنشان کرد: در دو سه جلسه‌ای که من در خدمت مقام معظم رهبری بودم ایشان به جد از مجمع خواستند که مسئله نظارت را به صورت جدی پیگیری کنند طوری که نتیجه سیاست‌های کلان روشن باشد.
کد خبر : ۲۰۱۵۹۷
صراط: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جلسات توجیهی برای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با محوریت استانداران شروع شده است.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز سه‌شنبه در همایش «تبیین سیاست‌های کلی نظام و نظارت بر حسن اجرای آن»  با اشاره به ضرورت‌های برگزاری این همایش اظهار داشت: خوشبختانه در این دولت از سیاست‌های کلان استقبال خوبی شده است شاید این موضوع دو دلیل داشته باشد.
 
وی ادامه داد: شخص رئیس‌جمهوری از اعضای موثر تشخیص مصلحت نظام بوده‌اند و سیاست‌های موثر در زمان ایشان تصویب شد و آشنایی وی با این سیاست‌ها باعث شده تا استقبال خوبی سیاست‌های کلی نظام صورت بگیرد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برهمین اساس افزود: جلسات توجیهی برای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در همه استان‌ها با محوریت استانداران شروع شده است.
 
رضایی با بیان اینکه هر چیز جدیدی تا زمانی که تبدیل به عرف شود نیاز به زمان دارد، تصریح کرد: معمولا در مقابل کارهای نوآورانه گارد وجود دارد اما بعدا جا می‌افتد و به نظر می‌رسد دولت آقای روحانی استقبال خوبی داشته باشد.
 
وی با ذکر این نکته که در جهت تبیین سیاست‌های کلی نظام کارهایی را شروع کرده‌ایم، بیان داشت: آقای جهانگیری مسئله اقتصاد مقاومتی و تمام بندهای آن را به وزارتخانه‌ها فرستادند و آنها هم برنامه‌های خود را اعلام کردند.
 
رضایی اضافه کرد: قدم بعدی جلسه امروز است که معاونت‌های حقوقی وزارتخانه‌ها و ریاست جمهوری با مجمع تشخیص برای نظارت بر سیاست‌های کلی برگزار شد و این شروع راه است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امیدواریم با این طلیعه‌ای که در ابتدای راه می‌بینید سیاست‌های کلان در جهت هدایت آرمان‌های انقلاب باشد.
 
رضایی با بیان اینکه سیاست‌های کلی برای یکپارچه‌سازی حرکت کشور تهیه و ابلاغ می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام کارشناسان درباره یک موضوع بحث می‌کنند و بعد در سطح مسئولان دولت و مجلس بررسی صورت می‌گیرد؛ خود آقای هاشمی هم در مجلس بوده و هم در دولت و دیگر دوستان هم دانایی انباشته دارند و کار خود را انجام می‌دهند.
 
وی برهمین اساس گفت: بنابراین سیاست‌های کلان به این شکل محضر رهبر انقلاب می‌رود و اخیرا هم مقام معظم رهبری ایده‌های خود را مطرح می‌کنند و هم‌اکنون انسجام بیشتری بین کارشناسان و مسئولان در مورد اینکه اصلا به کجا می‌خواهیم برویم وجود دارد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این موضوع که ما می‌خواهیم وارد مرحله نظارت بشویم، تصریح کرد: توصیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این بود که دستگاه‌های عریض و طویل درست نکنیم و خود مسئولان اجرایی کار کنند و ما قصد داریم از ظرفیت دولت ومجلس استفاده کنیم و امر نظارت را تسهیل کنیم.
 
رضایی با اشاره به مشکلات موجود برای تبیین سیاست‌های کلی نظام، گفت: اولین مشکل ما این است که نظام اداری ما با سیاست‌های کلان آشنایی ندارند و به طور مثال قانون و مقررات را می‌دانند اما درک  درستی از سیاست‌های نظام ندارند.
 
رضایی با بیان اینکه ما در هیچ استانی شعبه و در هیچ وزارتخانه‌ای ارتباط تشکیلاتی نداریم، تصریح کرد: البته معنای این قضیه این است که ما باید از همین سیستم برای نظارت استفاده کنیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درعین حال افزود: مسئله آموزش بسیار مهم است و سیاست‌های کلان باید آموزش داده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در دو سه جلسه‌ای که من در خدمت مقام معظم رهبری بودم ایشان به جد از مجمع خواستند که مسئله نظارت را به صورت جدی پیگیری کنند طوری که نتیجه سیاست‌های کلان روشن باشد.
 
رضایی در پایان ابراز امیدواری کرد ه با همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه این تکلیف به انجام برسد.
منبع: فارس