۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

مجلس اظهارات ظریف را بررسی می کند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: صحبت‌های ظریف با خانم اسفندیاری امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا صحت و سقم آن مشخص شود.
کد خبر : ۲۰۱۶۶۹
صراط: منصور حقیقت‌پور اظهار کرد: اظهارات و صحبت‌های ظریف با خانم اسفندیاری که برخی از رسانه‌ها آن را نقل کرده‌اند صحبت‌های قابل دفاع نیست ولی وزیر امور خارجه اعلام کرده که مطالب بد ترجمه شده که ما در کمیسیون امنیت ملی قرار است اظهارات وی را دوباره گوش داده و ترجمه کنیم تا صحت و سقم آن مشخص شود.
 
وی افزود: این موضع‌گیری از سوی وزیر امور خارجه به هیچ‌وجه قابل دفاع و قبول نخواهد بود و اگر ادعاها برای عبور از انتخابات آینده درست باشد به هیچ‌وجه گذشتی را نخواهیم کرد و قطعا سعی در پیگیری موضوع خواهیم داشت.
 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع در جلسه عصر امروز به صورت دقیق بررسی خواهد شد که جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.
 
حقیقت‌پور در مورد اظهارات کامرون و واکنش مجلس در این زمینه نیز بیان کرد: ما بارها صحبت‌های او را در سازمان ملل سخنانی غیرحرفه‌ای بی‌ادبانه و زشت و نامناسب اعلام کردیم و در جلسات کمیسیون که پیش از این قرار بود در مورد ارتقای روابط ایران با انگلیس صبحت‌هایی مطرح شود با این موضع‌گیری دیگر چنین موضوعی قابل دفاع و مطرح کردن نیست.
 
وی در مورد ارتقای روابط ایران با کشور آرژانتین افزود: این موضوع جزو دستور کار کمیسیون امنیت ملی است که در این زمینه سعی خواهیم کرد یک تصمیم منطقی و همراه با عقلانیت را داشته باشیم.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی خبر داد و گفت: سه برنامه مهمی که هفته آینده وزیر امور خارجه در مورد آنها در کمیسیون توضیح خواهد داد مربوط به اجلاس سازمان ملل مذاکرات هسته‌ای و سفر آستاراخان است که قرار شده ظریف به سخنان و طرح‌ها و پیشنهادهای نمایندگان مجلس پاسخ دهند.
 
حقیقت‌پور در مورد نشست مشترک مجلس با دولت عنوان کرد: این نشست‌ها با هدف نزدیکی دو قوه و بیان مسائل و مواضع انجام می‌شود که خود گویای روابط حسنه مجلس و دولت است و این روابط به نفع همه خواهد بود.
 
وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: غربی‌ها هر چند می‌خواهند در مسیر مذاکرات و فعالیت‌های هسته‌ای ما را به انحراف بکشانند تا چهره‌ای متفاوت از ما نشان دهند اما تاکنون در این زمینه موفقیتی حاصل نشده و این بار از طریق رسانه‌های خود به دنبال نشر اکاذیب هستند تا شاید بتوانند خواسته‌های نامشروعشان را القاء کنند.

منبع: فارس