۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹

جزئیات حمله به رانندگان ایرانی در عراق

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیگیری "حمله افراد ناشناس به رانندگان ایرانی در اقلیم کرستان عراق" به نقل از وزیر امور خارجه خبر داد.
کد خبر : ۲۰۱۶۹۷
صراط: فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصر شیرین از پیگیری "حمله افراد ناشناس به رانندگان ایرانی در اقلیم کرستان عراق" به نقل از وزیر امور خارجه خبر داد.

وی افزود: آقای ظریف در جلسه عصر امروز - سه شنبه 15 مهرماه - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجس حضور داشتند و بنده خواستار پیگیری این موضوع توسط وزارت امور خارجه شدم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آقای ظریف قول دادند تا  موضوع  حمله به رانندگان ایرانی در اقلیم کردستان عراق را پیگیری کنند و به معاون کنسولی و امور مجلس خود دستور داد تا در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم قصرشیرین در ادامه از عملکرد معاون سیاسی استاندار کرمانشاه انتقاد کرد و گفت: استاندار سیاسی حمله به رانندگان ایرانی در اقلیم کردستان عراق را تکذیب کرده است در حالی که سخنان وی کذب است و باید در این رابطه به مردم پاسخگو باشد.

حسینی به اسامی 3 نفر از رانندگانی که در پی حمله افراد ناشناس در اقلیم کردستان عراق مجروح شده‌اند، اشاره کرد و گفت: شمس‌الله آزادی، جلیلیان و تنومند از جمله این افراد هستند.

وی تاکید کرد: در این حادثه بیش از 100 نفر مجروح شده‌اند و در صورت نیاز اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد.

این در حالی است، روز  گذشته فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصر شیرین با اشاره به حمله افراد ناشناس به رانندگان ایرانی در اقلیم کردستان عراق گفت: هنوز هویت افراد حمله کننده به رانندگان ایرانی مشخص نشده است.  
 
وی افزود: این اتفاق شب گذشته (یکشنبه، 13 مهر)در منطقه "کلار" اقلیم کردستان عراق روی داد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با ارسال نامه‌ای به وزیر امور خارجه خواستار پیگیری این موضوع شده‌ایم. 

وی اظهار داشت: هم چنین به رانندگان ایرانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند گفته‌ایم که با حضور در ایران از طریق مراجع قضایی مسئله را پیگیری کنند، اما تاکنون هیچ راننده‌ای وارد خاک ایران نشده است.
 
حسینی تصریح کرد: از طریق مسئولان ایرانی این پرونده مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. 
 
نماینده مردم قصرشیرین در پایان خاطر نشان کرد: موضوع را به شدت پیگیری می‌کنیم و اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.
 
گفتنی است چندی پیش نیز رانندگان ایرانی در اقلیم کردستان عراق بازداشت شده بودند که با پیگیری مسئولان آزاد شدند.