۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱

سقف معافیت مالیاتی امسال تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس که به بررسی درآمدهای دولت در لایحه بودجه 90 اختصاص داشت ، سقف معافیت مالیاتی موضوع مواد 84 و 85 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 71 را برای سال 90 مبلغ 58 میلیون و 200 هزار ریال در سال تعیین کردند.
کد خبر : ۲۰۱۸۷

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی درآمدهای لایحه بودجه 90 سقف معافیت مالیاتی سال جاری را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس که به بررسی درآمدهای دولت در لایحه بودجه 90 اختصاص داشت ، سقف معافیت مالیاتی موضوع مواد 84 و 85 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 71 را برای سال 90 مبلغ 58 میلیون و 200 هزار ریال در سال تعیین کردند.

بر این اساس نمایندگان مجلس تصویب کردند ، افزایش سرمایه بنگاه های اقتصادی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی های آنها از شمول مالیات معاف است، مشروط بر آنکه متعاقب آن به نسبت استهلاک دارایی مربوطه و یا در زمان فروش، مبنای محاسبه مالیات اصلاح گردد  و بنگاه های یاد شده طی 5 ساله اخیر تجدید ارزیابی نشده باشند.

بر اساس این مصوبه مقرر شد آیین نامه اجرایی این بند توسط معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری و وزارت اقتصاد و دارایی و با همکاری وزارت صنایع و معادن تهیه شود و به تصویب هیئت وزیران برسد.

بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس شرط تسلیم اظهار نامه مالیاتی برای برخورداری از معافیت مالیاتی فوق الذکر برای مشاغل وسائط نقلیه در عملکرد سالهای 89 و 90 الزامی نیست.

در ادامه این جلسه نمایندگان مجلس تصویب کردند که کلیه درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات شرکت های دولتی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 به حساب های معرفی شده از سوی خزانه داری کل کشور واریز شود.