۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵

واکنش کری به پیشروی داعش در عین‌العرب

وزیر خارجه آمریکا گفت پیشروی داعش در عین العرب استراتژی بلندمدت آمریکا را هرگز تغییر نمی‌دهد.
کد خبر : ۲۰۲۰۶۱
صراط: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه پیشروی گروه تروریستی داعش به سمت شهر «عین العرب» (کوبانی) را یک «تراژدی» توصیف کرد، اما گفت این مسئله تغییری در راهبرد بلندمدت آمریکا در منطقه ایجاد نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آقای کری که در بوستون در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «کوبانی یک تراژدی است، چراکه این نشان می‌دهد داعش تا چه حد شرور است، اما نه راهبرد و نه پاسخی که در برابر داعش در جریان است، بر این اساس تعریف نمی‌شود».

وی افزود: «تنها چند هفته از آغاز تلاش‌های ما برای تشکیل ائتلاف می‌گذرد. هنوز در حال تقسیم وظایف هستیم. اولویت اول ما ایجاد فضا برای استقرار دولت در عراق و آغاز عقب راندن داعش است».

شهر کردنشین کوبانی سوریه از هفته گذشته در محاصره داعش قرار گرفته است. با این حال نه ائتلاف تحت رهبری آمریکا و نه ترکیه که کوبانی در مجاورت مرزهایش قرار دارد، کمکی به این شهر نکرده‌اند.

«مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک آمریکا نیز دو روز قبل گفته بود که کوبانی احتمالا سقوط می‌کند. «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفته است که اولویت آمریکا هدف قرار دادن زیرساخت‌های تحت کنترل داعش است.
منبع: فارس